Forum: Spel med kvalitet

Forum huvudsida -> Mjukvara -> Spel med kvalitet

Sidor: 1 2 3

Till botten

void 22:49 - 8:e Maj 2005 | Post #26
Medlem
Inlägg: 63


Skicka PM
Havoc är fysikmotorn iallafall och den är inköpt... Men den är bra =)

-------------------------
Ingen signatur!



Dumlen 08:50 - 9:e Maj 2005 | Post #27
Medlem
Inlägg: 36


Skicka PM
Hmm det senaste fpsety som verkar vara relativt lyckat är Digital Extremes nya FPS, Pariah. Försöker inte vara överdrivet verkligt och var faktiskt ganska kul med de olika vapenmodifikationerna som man kan få, även gamska roliga strider i fordon och en grymt bra story.

Håller med Independence att Hearts Of Iron-spelen är intensiva och välplanerade, man måste verkligen fundera på sina drag innan man gör det, annars kan det går riktigt illa.

FC, du kan ju alltid testa Age of Mythology annars, som är från skaparna av Age of Empires och har ett riktigt bra singleplayerläge med en trovärdig kampanj för en gång skull. Sedan så finns det ju även Empire Earth 2 nu, inte särskilt politiskt, men sträcker sig över en lång tidsera och kan spelas i flera timmar.

Det är väl de spel jag kan rekommendera vid det här laget iaf. Peace. Out.




Independence 17:39 - 9:e Maj 2005 | Post #28
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Jag var på LAN i helgen och spelade SWAT 4, och det var rätt okej för att vara ett modernt FPS. Till en viss del pga att det är lite annorlunda, det bygger lite mer på strategiska saker som att planera hur man ska ta sig in i hus och rädda gisslan och saker som att arrestera folk prioriteras över att skjuta ihjäl dem. Men det som fick mig att fastna var att det var så hiskerligt spännande Smiley Andra FPS kanske kan vara lite spännande om alla dör och det är ett 1on1 kvar och det är helt avgörande, men i SWAT 4 har man den känslan nästan hela tiden Smiley

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





HärJ 20:19 - 10:e Maj 2005 | Post #29
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
verkar lite som det underbara spelet raibow 6. En stor hit faktiskt.
Upptäckte ett fint textbaserat spel i måndags. riktigt bra. Dopewars hette det. Går ut på att sälja knark i New York.
Det är roligare än det låter Smiley

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Independence 21:03 - 10:e Maj 2005 | Post #30
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Vi körde en del Rainbox Six också, men det är mer bara skjuta i det, och mycket mindre smyga och planera, även om Rainbox Six är rätt bra på de punkterna jämfört med andra spel. Iofs tröttnar man kanske på att sitta och smyga till slut, och då behövs det kanske lite mer röj Smiley

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





HärJ 21:47 - 10:e Maj 2005 | Post #31
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
Quake är bra på röj Smiley

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



void 13:29 - 11:a Maj 2005 | Post #32
Medlem
Inlägg: 63


Skicka PM
Quake är underbart på röj. Q3 + ProMode är något men brukar kunna hålla på med mycket länge =)

-------------------------
Ingen signatur!



tobbez 20:15 - 11:a Maj 2005 | Post #33
Medlem
Inlägg: 364


Skicka PM
japp, Q3 är mycket trevligt. snabbt tempo osv.
dessutom finns det en linuxport Smiley

visserligen blir jag alltid ägd när jag spelar, men ändå Smiley




yestomtom 22:37 - 11:a Maj 2005 | Post #34
Medlem
Inlägg: 13


Skicka PM
Eller om man nu ska "spela" så kan man ju köpa sig ett begagnat Atari Jaguar. Det var ju ändå det sista riktiga TV - spelet som gjordes. Alla andra så kallade consoler är ju mer eller mindre datorer med wintel komplex. Eller vad.....? Svamlar jag nu eller?

Vad jag skulle säga var bara att ett hederligt Defender slår rätt många av dagens spel när det gäller kvalitet.

-------------------------
= Plats för gratis reklam = Syns du inte finns du inte =



HärJ 23:15 - 11:a Maj 2005 | Post #35
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
jag har ett atari.
det var ett tag sen jag använd det.
jag vill. får dra fram det i helgen, ta med på lan osv.

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



void 10:22 - 12:a Maj 2005 | Post #36
Medlem
Inlägg: 63


Skicka PM
Q3: Linux + OSX-port... viktigt, då kan alla spela tillsammans...
Detsamma med UT 2003/4, spel på många platformar ska stöttas.

-------------------------
Ingen signatur!



nibbo 18:50 - 12:a Maj 2005 | Post #37
Administratör
Inlägg: 446


Skicka PM
Har provat Pariah nu. riktigt trevligt. lite doom3 känsla.

-------------------------
Ja! Det är en ,,KTA pungsvansknapp på min avatar!



Dojjan 20:03 - 12:a Maj 2005 | Post #38
Medlem
Inlägg: 114


Skicka PM
Gillade Mafia. Härlig känsla




Jeff 08:31 - 13:e Maj 2005 | Post #39
Medlem
Inlägg: 38


Skicka PM
    Citat av yestomtom:
Eller om man nu ska "spela" så kan man ju köpa sig ett begagnat Atari Jaguar. Det var ju ändå det sista riktiga TV - spelet som gjordes. Alla andra så kallade consoler är ju mer eller mindre datorer med wintel komplex. Eller vad.....? Svamlar jag nu eller?

Vad jag skulle säga var bara att ett hederligt Defender slår rätt många av dagens spel när det gäller kvalitet.
Jaguaren? Den första 64-bitarskonsollen som verkigen stinker som attan? Hehehe, sådana guldklimpar byter man inte bort för allt smör i småland! Och Defender må vara bra, men Tetris är helt fenomenalt. Jag har fortfarande inte spelat ett spel som vart mer revolutionerande, bildande, spännande, balanserat, roligt och intressant än just Tetris. Goa grejor är goa grejor är goa grejor.

-------------------------
Ingen signatur!



Martin Krisell 14:24 - 29:e Maj 2005 | Post #40
Medlem
Inlägg: 7


Skicka PM
    Citat av void:
Eller så är det samma fysikmotor som finns i source (havoc =).
Doom3 har också en riktigt fin fysikmotor, även om den inte "märks" i själva spelet.

MP2 och HL2 har säkert samma fysikmotor (Havod som du också sa), men jag tror knappast att de inte gjorde någonting med den under tiden mellan de två spelen. Det jag själv framförallt märker som skillnad är att i HL2 märks det att objekt har olika massa och att de faktiskt kan vara farliga för dig. I MP2 reagerar i princip alla objekt på samma sätt, oavsett om de är solida eller ej, har stor eller liten massa osv.

    Citat av Dojjan:
Gillade Mafia. Härlig känsla

Mafia är underbart. Det enda som är lite synd är att spelet kom före den stora "fysikrevolutionen". Visst, spelet har en fysikmotor, men den är inte mycket att hänga i granen. Bara att hoppas på en uppföljare Smiley


-------------------------
Ingen signatur!

Senast redigerad 14:26 - 29:e Maj 2005


Celeron 06:42 - 30:e Maj 2005 | Post #41
Medlem
Inlägg: 418


Skicka PM
Ett spel som jag kan tipsa om nu är (ni kommer inte tycka att det låter så coolt) Lego Star Wars: The videogame. Jag har faktiskt bara kört demot än (ska köpa det på tisdag) och det är bara 1 bana, men jag och min kompis körde det i 2-3 timmar tillsammans (för man kan köra två på samma dator) på ett LAN. Det går ut på att man är minst två på varje bana som kan styras och ska kämpa sig igenom Star Wars: Episod I, II och III. Det finns 30 karaktärer man kan styra bland annat Obi Wan Kenobi, Qui Gon Jinn (eller hur det nu stavas), Darth Moul, General Grevius, Yoda, Cheubaka (vet inte hur det stavas heller Smiley ) och många fler! Alla jedis har egna stilar som ska efterlikna dom i spelet. Om ni vill så kan ni ladda hem demot här: http://www.legostarwarsthevideogame.com/

-------------------------
Det viktigaste är att ha roligt! Har ny hemsida: http://www.freewebs.com/cpperik/



Nissebosselasse 19:29 - 13:e September 2005 | Post #42
Medlem
Inlägg: 490


Skicka PM
Planescape: Torment, bästa spelet jag spelat. Bra spelkänsla OCH bra handling, det är fan inte ofta.

-------------------------
http://pushingcows.se
Gula Nallen



Zoulz 22:24 - 13:e September 2005 | Post #43
Medlem
Inlägg: 30


Skicka PM
Blizzard är ett företag som verkligen lever upp till sin kvalitet-stämpel. Köper man ett Blizzard spel så vet man att det är välgjort.




Hetzz 09:41 - 14:e September 2005 | Post #44
Medlem
Inlägg: 516


Skicka PM
westwood skulle jag tilläga på den listan, men tyvärr så finns de inte längre... iaf inte de forna westwood som gjorde C&C och C&C:Red Alert....

-------------------------





Zoulz 09:49 - 14:e September 2005 | Post #45
Medlem
Inlägg: 30


Skicka PM
    Citat av Hetzz:
westwood skulle jag tilläga på den listan, men tyvärr så finns de inte längre... iaf inte de forna westwood som gjorde C&C och C&C:Red Alert....


Ah, westwood... that takes me back. =) Jag tänker i första hand på gamla goda RPGs som 'Eye of the beholder'... Those where the days... Då tänkte man mer på själva spelet än på snygga effekter och parallax mapping. Nog för att snyggare grafik har bidragit till roligare spel, men jag tycker inte det är huvudsaken. Ett bra koncept och roligt gameplay.





Mnemo 11:23 - 14:e September 2005 | Post #46
Medlem
Inlägg: 2


Skicka PM
De gamla äventyrsspelen... Sam and Max, Monkey Island... osv *sigh* det var goda tider... Smiley
,,ven Lucasarts SW spel var bra på den tiden... t.ex. Tie Fighter

men även nyare som, Vampire: The Masquerade: Bloodlines (Antagligen det bästa RPGt på åratal, trots alla buggar och Troikas konkurs) och det underskattade Tribes: Vengeance (oerhört kul om man kan hitta folk som är villiga att ge det en chans Smiley).

Gillar även många av Hideo Kojima's spel... Metal Gear serien, Zone of the Enders 2 (Bland den bästa Gameplay jag sett hitintills... god kontroll, hög hastighet... man får vad man blir utlovad: "High speed robot action" Smiley)

Och sen håller Blizzards spel hög kvalitet, som sagt.


Senast redigerad 11:24 - 14:e September 2005


Ranger 11:49 - 14:e September 2005 | Post #47
Medlem
Inlägg: 16


Skicka PM
Gillar Lucas Arts spel: Grim Fandango.
Mycket intressant spel ^^

-------------------------
SPAM = Stupid pointless annoying messege.



HärJ 20:56 - 14:e September 2005 | Post #48
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
Grim Fandango. Det var ett tag sen Smiley
Metal Gear är skitskoj också.
Monkey Island...smaskens...älskar den humorn
men iden är viktigare än grafiken tycker jag.

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Hetzz 11:33 - 15:e September 2005 | Post #49
Medlem
Inlägg: 516


Skicka PM
metal gear och splinter cell är riktigt nice Smiley dock inte min stil av spel riktigt...

SC,RA2:YR och WC3:TFT är de 3 spel jag spenderat mest av min speltid på utan tvekan. fast C&C:Generals kommer inte långt ifrån.

-------------------------





Hetzz 11:33 - 15:e September 2005 | Post #50
Medlem
Inlägg: 516


Skicka PM
metal gear och splinter cell är riktigt nice Smiley dock inte min stil av spel riktigt...

SC,RA2:YR och WC3:TFT är de 3 spel jag spenderat mest av min speltid på utan tvekan. fast C&C:Generals kommer inte långt ifrån.

-------------------------





Sidor: 1 2 3

Forum huvudsida -> Mjukvara -> Spel med kvalitet
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen