Forum: Spel med kvalitet

Forum huvudsida -> Mjukvara -> Spel med kvalitet

Sidor: 1 2 3

Till botten

Independence 17:57 - 16:e April 2005 | Post #1
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Tja, nu har det gått typ 5 år sedan jag såg ett bra spel och jag börjar bli lite trött på det. Alla spel som görs kan ju inte vara dåliga? Det måste finnas några som är roliga som jag inte hittat?
Jag har sett ett spel som verkar lite annorlunda och roligt, nämligen Hearts of Iron 2 http://www.webhallen.com/prod.php?id=28954 Något riktigt strategispel med politik och taktik som utspelar sig under andra världskriget.
Har ni några andra tips? Det är alltså spel som är annorlunda jag letar efter, gärna med mycket stratigi så man får tänka lite också. Gillar även spel där man bygger upp saker, t ex ett samhälle som i SimCity 2000 (mitt favoritspel Smiley )
Spel som jag hatar är FPS spel utan egentlig story som är overkliga, men som försöker vara verkliga. Då är det bättre med Unreal Tournament t ex.
Snälla ge mig lite bra tips nu! Smiley

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





ozamosi 18:10 - 16:e April 2005 | Post #2
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Kragnir och jag tycker exakt samma sak, så vi ska skriva ett på PA Smiley

-------------------------
Ljusblå



Independence 19:22 - 16:e April 2005 | Post #3
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
    Citat av ozamosi:
Kragnir och jag tycker exakt samma sak, så vi ska skriva ett på PA Smiley

Kan jag vara med? Smiley Det är okej att jobba med folk i andra klasser sa dem..

Men ett RTS eller så känns ju lite tungt, iofs blir det ju 3x lättare om man är 3 st.. men ändå Smiley
Edit: Anledningen till att jag sa just RTS var att jag kom på att Command & Conquer: Zero Hour är ett ganska så nytt (under 3 år iaf..) spel som är roligt att spela.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!



Senast redigerad 19:23 - 16:e April 2005


HärJ 19:32 - 16:e April 2005 | Post #4
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
jag tycker det verkar som om det finns gamla spel man inte spelat som är helt spelbara. Jag ska la inte säga så mycket eftersom jag inte är nån direkt gamer utan ser spel mest som tidsfördriv.

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



SamiRaj 20:40 - 16:e April 2005 | Post #5
Medlem
Inlägg: 11


Skicka PM
Det här är jäkligt coolt med när det gäller RTS.

http://www.dawnofwargame.com/




HärJ 22:38 - 16:e April 2005 | Post #6
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
såg rätt trevlig ut.
Har funderat på att börja med Warhammer nåra gånger men det har aldrig blivit av. Var på LinCon och blev ännu mer läskad(höll nästan på att bli IRL-gamer) att börja.
man kanske ska prova spelet nångång...

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Independence 00:16 - 17:e April 2005 | Post #7
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Warhammer i alla ära, jag var själv en samlare en gång i tiden, men dataspel? Kan det verkligen bli något bra? Spel som är gjorda för att vara just dataspel brukar väl ändå vara bättre..

Kom på en till anledning varför jag inte spelar dataspel längre: jag får ont i huvudet. ,,ven om jag har samma uppdateringsfrekvens som när jag sitter och surfar så får jag ont i huvudet (pga ögonen på något vis).

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Gazrog2 15:08 - 17:e April 2005 | Post #8
Medlem
Inlägg: 71


Skicka PM
Hearts of iron 2 funderar jag på att köpa. Har spelat Hearts of Iron 1 lite då och då sen det släpptes

-------------------------
Ingen signatur!



coldblooded 20:33 - 26:e April 2005 | Post #9
Medlem
Inlägg: 18


Skicka PM
Hearts of Iron 2 är helt underbart, ni borde införskaffa det!

-------------------------
Ingen signatur!



FunkyChicken 20:48 - 26:e April 2005 | Post #10
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
Hl2? DEt är visserligen ett av de "FPS spel utan egentlig story som är overkliga, men som försöker vara verkliga.", men ändå... Total war? Fallout2? Konquest? Spider Solitare (windowspatiens, jag är _beroende_)? Finns hur mycket bra spel som helst...




Celeron 06:45 - 27:e April 2005 | Post #11
Medlem
Inlägg: 418


Skicka PM
Spindel harpan? Jag tycker om Worms World Party. Det är humoristiskt, men ändå spänning (och galna vapen).

-------------------------
Det viktigaste är att ha roligt! Har ny hemsida: http://www.freewebs.com/cpperik/



HärJ 10:18 - 27:e April 2005 | Post #12
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
vad är det för fel på pong och tetris??
nibbles är relativt kul men tråkigt i längden.
egentligen gillar jag nog mud mest, så enkelt men ändå så bra.

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Hetzz 14:39 - 27:e April 2005 | Post #13
Medlem
Inlägg: 516


Skicka PM
warhammer pselet är faktsikt gansaka lycckat... spelade det ett tag efytetr det kommit ut... har också lyckad multipelayer funktion. men i rts generen så väntar väl vi alla på RA3? allt annat vore dumt Smiley dvs ett spel som inte blandar in massa terrorister o grejjer utan kör i ren C&C anda.

jag har snackat lite med dig indy om sånda spåel som du snackar om. typ olika lägen och typ arkitekt och planering och dyl. om jag förstått rätt.

-------------------------





Independence 18:43 - 1:a Maj 2005 | Post #14
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Jag tror jag hittade ett spel till med lite känsla i Smiley Sim Golf, man bygger en golfbana och massor saker som hör till. Lite småkul typ. Det är Sid Meyer som ligger bakom kanske jag ska påpeka också.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Hetzz 21:42 - 1:a Maj 2005 | Post #15
Medlem
Inlägg: 516


Skicka PM
spelade det ganska mycket när det kom ut... dock tröttnar man på det ganska snabbt enligt mig. lite roligt att man sjkan spela sina egfna banor o så...

-------------------------





Independence 22:50 - 1:a Maj 2005 | Post #16
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Hmm, har bara kört demo. Man kunde bygga 3 hål, men det var riktigt kul. Hur gulligt som helst.
Men du har nog rätt, det kommer inte räcka någon längre tid. Nu körde jag bara en bana och kunde bara bygga 3 hål, men det känndes inte direkt som det fanns så mycket kvar att göra.

Men jag beställde lite spel på webhallen.com, nämligen SimCity 4 (och TransportExpansion vad den nu heter) och Hearts of Iron 2 (det där strategispelet med diplomatik och allt som jag snackade om förut. 2 spel och ett expansion för 498 kr, och jag är säker på att alla spel är sådana spel som räcker riktigt länge Smiley

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





void 21:23 - 3:e Maj 2005 | Post #17
Medlem
Inlägg: 63


Skicka PM
Spelare Baldurs Gate (1 och 2) just nu, och det är helt underbara välgjorda spel.

Rekommenderas om ni inte spelat dem =)

-------------------------
Ingen signatur!



Independence 22:47 - 3:e Maj 2005 | Post #18
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
void: Ja, 2:an har jag iaf spelat en del, körde lite för inte så många veckor sedan faktiskt. Och det var riktigt kul även om det inte är direkt pyrfärskt spel Smiley
Tror mina spel kommer på torsdag eller fredag om jag har tur Smiley Var länge sedan jag väntade på ett spel Smiley

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





HärJ 22:51 - 3:e Maj 2005 | Post #19
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
köpa spel.....
det var riktigt länge sen
kanske skulle prova. nån som vet var man köper kvalitetsspelet pong??

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



FunkyChicken 20:21 - 4:e Maj 2005 | Post #20
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
köpa spel?
Jag förstår inte...
Alltså "köpa spel", det låter inte så lustigt egentligen...lr, nej, jag förstår inte...




Independence 20:43 - 5:e Maj 2005 | Post #21
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Jag fick hem spelen igår kan jag rapportera, det gick på 2 dagar även att det stod att de inte hade spelen på lagret.. Aja, jag är glad iaf Smiley
Det ena var lite väl avancerat, man kunde bygga varenda jävla liten kanon, båt, flyg, infanteri, transport, ubåt osv från andra världskriget. Det var typ oändligt med enhet att bygga från början, och då hade jag forskat fram typ nivå 1 av 5 i tankar, infanteri, båtar och flyg. Sedan var det massor knölig diplomatik och sånt, och såklart producering med diverse strategiska resurser och sånt. Kommer ta 3år för mig att fatta hur man spelar det fullt ut.
SimCity 4 Delue Edition var riktigt skojigt, massor nya trasportsaker som gör det möjligt att hålla nere "pendlartiderna" även om det är långt till industrierna, och så ett verktyg så man kan se hur de åker. T ex om de tar bilen till tågstationen och sedan åker till andra sidan stan och sedan går sista biten till jobbet osv. Mycket spännande Smiley

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





FunkyChicken 20:06 - 6:e Maj 2005 | Post #22
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
Rekommenderas alltså? Upptäckte idag att jag ville spela ett strategispel. -vervägde age of empires II, insåg att det bara fungerar under win98 (iaf för mig), insåg att jag inte haft win98 på ett antal år... Letade i gömmorna efter något nyare, hittade bara ACDSee att leka med. Visserligen inte ett spel, men det fik duga...




Martin Krisell 12:21 - 8:e Maj 2005 | Post #23
Medlem
Inlägg: 7


Skicka PM
Max Payne-serien, där har du spel med kvalitet. Idag får väl Max Payne 2 anses som det bästa av dem, jag skulle nästan sträcka mig så långt som till ett av de absolut bästa actionspelen någonsin. Det är fortfarande löjligt snyggt och har fysikmotor som är överträffad endast av Source hittills.

-------------------------
Ingen signatur!



void 14:06 - 8:e Maj 2005 | Post #24
Medlem
Inlägg: 63


Skicka PM
Eller så är det samma fysikmotor som finns i source (havoc =).
Doom3 har också en riktigt fin fysikmotor, även om den inte "märks" i själva spelet.

-------------------------
Ingen signatur!

Senast redigerad 14:25 - 8:e Maj 2005


FunkyChicken 19:26 - 8:e Maj 2005 | Post #25
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
Byggdes inte source från grunden? Var det inte bla. det som tog så satans lång tid?




Sidor: 1 2 3

Forum huvudsida -> Mjukvara -> Spel med kvalitet
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen