Forum: Spel med kvalitet

Forum huvudsida -> Mjukvara -> Spel med kvalitet

Sidor: 1 2 3

Till botten

Zoulz 23:07 - 15:e September 2005 | Post #51
Medlem
Inlägg: 30


Skicka PM
Starcraft var man rätt hårt inbiten i förut. Försökte med Warcraft 3 (vilket för övrigt är ett väldigt bra och välgjort spel) men man har ju inte en chans att lira på battle.net längre. Alla tränar som tokstollar!

Tyckte Vampire 1 var bättre än 2:an (Bloodlines). Men det beror nog på att dom fick med dark ages åsså.




jcvsgames 20:45 - 15:e Oktober 2005 | Post #52
Medlem
Inlägg: 20


Skicka PM
Jag gillar ju de beroendeframkallande spelen Track Mania och Clusterball.

Men vill man ha kvalitet så ska man sikta på äldre spel tror jag, det finns nog några nya bra spel också. C&C:RA1 (= Command and Conquer : Rad Alert 1) äger många nutida spel.

-------------------------
// JCVS-Games
Min Hemsida



Hetzz 18:26 - 16:e Oktober 2005 | Post #53
Medlem
Inlägg: 516


Skicka PM
C&C tiberan sun ... skönt att se de gamla hederliga GDI och NOD igen Smiley

det finns många spel, editerar senare o lägger till några.

-------------------------





Gazrog2 18:59 - 1:a Februari 2006 | Post #54
Medlem
Inlägg: 71


Skicka PM
WWII online är ganska roligt, det är typ ett WWII mmo fps med en gigantisk karta. Kartan är typ hälften så stor som tyskland, frankrike, nederländerna mfl och storbrittanien är i verkligheten...sa nån iaf Smiley , men det kan kanske stämma. För att när man ska förflytta sig till en annan stad som verkar vara jättenära på kartan, bara nån centimeter typ så tar det ungefär en halvtimme att komma dit med lastbil.

Dessutom är spelet mycket realistiskt, alla vapnena låter annorlunda, när man har spelat ett tag så lär man sig höra skillnaden på ett tyskt gevär, ett franskt och ett engelskt, samma gäller med stridsvagnar och flyplan med Smiley .
Det är ganska härlig stämning när man ligger och trycker i nån buske medan man hör ljudet av soldater som springer, stridsvagnar, flygplan, explosioner osv. Till skillnad från spel som bf2, css o sånt så kan man höra explosioner och vissa skott från någon kilometers avstånd, dessutom bildas det ingen 'dimma' framför en som i bf2 som gör att man bara kan se typ 100m framåt, i wwii online så kan man se flera kilometer framåt, både på marken och i luften.

sen är ju allting bättre organiserat också än i andra fps, här måste anfallen mot städer planeras, och både luft, vatten, och mark styrkorna måste samarbeta om man ska lyckas.

Spelet bygger ganska mycket på tålamod och samarbete och inte särskilt mycket på om man är bra i fps eller inte.
Första gången jag spelade det var jag lite för ivrig och blev nerskjuten hela tiden utan att ens veta vem det var och var han var som sköt mig. Men efter ett tag så lär man sig :p

Tyvärr så verkar det inte funka på Linux, buhuuuu ;(

-------------------------
Ingen signatur!

Senast redigerad 19:02 - 1:a Februari 2006


Paraflax 17:45 - 3:e Januari 2007 | Post #55
Medlem
Inlägg: 12


Skicka PM
Vill passa på att tipsa om Grim Fandango. Lucas Art.
Det lätt bästa spelet jag någonsin vidrört!

-------------------------
Ingen signatur!



Independence 18:02 - 3:e Januari 2007 | Post #56
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Jag har testat Neverwinter Nights 2 nu för ett tag sedan, och det höll faktiskt upp till mina förväntningar. Eftersom de bytt utvecklare trodde jag att det skulle bli ganska mycket fel, men det var faktiskt riktigt riktigt roligt att spela. Ett av de få spelen jag orkar köra i singleplayer någon längre tid Smiley
Civilization IV är också ett otroligt bra spel fortfarande, det kom någon expansion också som jag tror jag skall testa någon dag framöver som har sagts att den är riktigt bra.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Kanye 02:17 - 4:e Januari 2007 | Post #57
Medlem
Inlägg: 130


Skicka PM
Trodde Quake 4 skulle vara ett dåligt spel som Quake 3, men sedan jag läste recensionerna så ville jag verkligen spela det.

Kanon spel är det också!

-------------------------
Motiverar?



Independence 02:38 - 6:e Januari 2007 | Post #58
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Jag testade Civ4 Warlods igår, jag har som sagt läst att det skulle vara väldigt bra, men jag är nog inte så imponerad ändå.
De hade en funktion som hette "Vassal state", det går i princip ut på att man äger en annan stat och bestämmer vad dom ska göra mot att man låter dom leva. Det var dumt att låta någon bli vassal state. Man kunde i princip inte bestämma något alls över dem, och man kunde inte heller slå ner dem! Det vart omöjligt att förklara krig mot dem. De bara var ivägen för resten av spelet och förstörde för mig, samtidigt som alla andra spelare hatade mig för att jag handlade med dräggen. Smiley

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!



Senast redigerad 02:38 - 6:e Januari 2007


Hetzz 11:23 - 6:e Januari 2007 | Post #59
Medlem
Inlägg: 516


Skicka PM
hahah det låter bra indy Smiley

-------------------------





Tesuki 23:59 - 12:a Januari 2007 | Post #60
Medlem
Inlägg: 122


Skicka PM
efter att läst igenom dena tråd så kan jag inte förså att ingen föreslagit gish. underbart spel. inte mycket strategi i men rätt roande, ett paltforms spel med fysik i och 2D. ett av de bättre spel jag hittat den senaste tiden (efter SNES).
prova demot. det finns till Linux, OS/X och windows.




Hetzz 04:19 - 13:e Januari 2007 | Post #61
Medlem
Inlägg: 516


Skicka PM
gish är riktigt skoj, spelades under en period i skolan Smiley

-------------------------





Independence 09:15 - 13:e Januari 2007 | Post #62
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
...hå, funkar i Linux? Smiley
Kom just på en ide till en ny tråd...

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Joule413 14:49 - 13:e Januari 2007 | Post #63
Medlem
Inlägg: 24


Skicka PM
Ingen som har nämnt Heroes serien? Smiley
Heroes III är antagligen det bästa av dom.
Finns att köpa i ett dubbel packet med både Heroes III, HeroesIV och alla expansioner till båda spelen för ca 140 kr. Men det kanske du redan visste Smiley Annars så kommer ju C&C Tiberium Wars snart, och enligt PC Gamer så känns den version dom fick pröva,ungefär likadant som dom tidigare spelen, riktigt bra Smiley

-------------------------
Ingen signatur!



Sidor: 1 2 3

Forum huvudsida -> Mjukvara -> Spel med kvalitet
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen