Forum huvudsida -> Programmering -> gl blending
Sidor: 1
haze | 19:49 - 17:e Oktober 2005 | Post #1 | |
Medlem Inlägg: 1 Skicka PM |
Jag försöker få till en EURgenerell transparensEUR på en texture i opengl. Utöver detta kommer texturen även använda per-pixel alpha.
Texturen blir iofs genomskinlig med detta, men problemet är att det kvittar vad jag skriver in för globalAlpha värde, transparensen påverkas inte. ------------------------- Ingen signatur! Senast redigerad 19:55 - 17:e Oktober 2005 |
Nissebosselasse | 21:36 - 25:e April 2006 | Post #2 | |
Medlem Inlägg: 490 Skicka PM |
Har du gjort glEnable (GL_BLEND) innan anropet till glBlendFunc? Eller testa att byta ut din glBlend mot glBlendFunc(GL_SRC_ALPHA, GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA). Inget testat dock. ------------------------- http://pushingcows.se Gula Nallen |
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Programmering -> gl blending
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2024-05-02 12:58
Vecka: 18
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.