Användarprofil

Uppgifter
Användarnamn
Email
Besök -
Hemsida Ingen
Plats (stad)
Senaste besök 01:00 - 1:a Januari 1970
Poster i forumet
Varningar
Grupp
Medlem sedan 01:00 - 1:a Januari 1970
Artiklar och filer
Den här användaren har inga artiklar eller filer

Avatar


Presentation av

Den här användaren har inte skapat någon personlig presentation.

Senaste inläggen i forumet

gl blending
Jag försöker få till en EURgenerell transparensEUR på en texture i opengl.
Utöver detta kommer texturen även använda per-pixel alpha.

  1.  
  2. if(globalAlpha<1)
  3. {
  4. glDisable(GL_DEPTH_TEST);
  5. glColor4f(1f,1f,1f,globalAlpha);
  6. glBlendFunc(GL_SRC_ALPHA,GL_ONE);
  7. }


Texturen blir iofs genomskinlig med detta, men problemet är att det kvittar vad jag skriver in för globalAlpha värde, transparensen påverkas inte.


Postad 19:49 - 17:e Oktober 2005

Skicka meddelande
Läs s blog