Uppgifter | |
Användarnamn | |
Besök | - |
Hemsida | Ingen |
Plats (stad) | |
Senaste besök | 01:00 - 1:a Januari 1970 |
Poster i forumet | |
Varningar | |
Grupp | |
Medlem sedan | 01:00 - 1:a Januari 1970 |
Artiklar och filer | |
Den här användaren har inga artiklar eller filer |
Den här användaren har inte skapat någon personlig presentation. |
Favoritfilm |
Braveheart och Matrix ligger i toppen pa min lista. Postad 10:11 - 6:e Juni 2005 |
Objektorienterad kollisionsdetektering |
Men sag att bade skeppet och skottet ror sig. Hur testar man da effektivast for dessa bada objekt for tidpunkterna som ar emellan varje frame. Man skulle ju kunna kora kollisionsdetektering x antal ggr per sekund men gar det inte att fa lite mer tillforlitligt? Det dar med att testa ifall de kolliderar med en strale for rorelsen som skett fungerar ju. Men "stralen" kan i vissa fall korsas aven om objekten inte har kolliderat. Hoppas nan fattar vad jag svamlar om... Postad 10:21 - 19:e Maj 2005 |
Spel med kvalitet |
Det här är jäkligt coolt med när det gäller RTS. http://www.dawnofwargame.com/ Postad 20:40 - 16:e April 2005 |
Programmeringstävling |
Jag har ingen som helst tid imorrn, men jag kanske hinner pussla ihop något på ett par timmar ikväll. Problemet är alla störande moment... Hey baberiba... Postad 21:18 - 8:e April 2005 |
Tävling-förslag |
http://ece.fsa.ucl.ac.be/adagneli/aicontest/ Man kanske kunde kontakta den här killen och göra om den där tävlingen en gång till? Vore väl skoj att fixa en racing AI! Mycket utmaning skulle jag tro. Postad 14:15 - 5:e April 2005 |
Datum
2024-12-22 02:31
Vecka: 51
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.