Forum: Favoritfilm

Forum huvudsida -> Övrigt -> Favoritfilm

Sidor: 1

Till botten

Independence 19:59 - 28:e Maj 2005 | Post #1
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Verkar vara lite dött här så jag tänkte att jag kunde bidra till lite aktivitet genom att skapa en simpel liten tråd där man helt enkelt tipsar om sin favoritfilm, kanske med en liten motivering också om man har lust.

Själv har jag lite svårt att välja just en film som är bäst, men en som är bra enligt mig är Requiem for a dream. Handlar om knarkberoende bland annat. Rätt intressanta effekter med musik och klipp också, tycker det är en fin film Smiley Jag gillar långa, deprimerande, tragiska, verkliga filmer av någon anledning...

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





LadyFrost 22:02 - 28:e Maj 2005 | Post #2
Medlem
Inlägg: 300


Skicka PM
Björnbröder

Världens underbaraste disneyfilm. Otroligt vackert tecknad med en genomtänkt handling och ett fint budskap. Det finns plats för både skratt och gråt och när eftertexterna rullar har man en varm känsla i maggropen.

-------------------------
Frihetskämpe



Celeron 10:02 - 29:e Maj 2005 | Post #3
Medlem
Inlägg: 418


Skicka PM
Favoritfilm. Hmm. Det ändras hela tiden när man ser nya filmer som är helt fantastiska! Men just nu är det nog Star Wars: Episod III. Det är grymma lasersvärds strider och även strider mellan koloner och andra. Men filem inehåller även annat som t ex kärlek och svek :o. Väldigt bra film!

-------------------------
Det viktigaste är att ha roligt! Har ny hemsida: http://www.freewebs.com/cpperik/



Jeff 16:01 - 29:e Maj 2005 | Post #4
Medlem
Inlägg: 38


Skicka PM
Underground av Emir Kusturica. Kanske världens bäste regissör, flerfaldigt prisbelönad. Musik av mästaren Goran bregovic gör inte saken bättre.
Jag tror att det är så att den av Chat Noir, Chat Blanc och Underground man ser först är den man kommer tycka om bäst. I mitt fall blav det Underground.
För er som inte känner till Emir Kusturica eller hans verk så kan jag meddela att det är Serbiens störste och mest berömde regissör. Hans filmer blandar en enormt dos humor med svåra frågeställningar och fantastiska historier. Underground är en historia om kriget i jugoslavien och är en nattsvart film. Min sorts humor. Man vet inte om man skall skratta eller gråta. Det är bra. Historien kretsar kring ett gäng människor som sökt refug undan kriget (andra världskrieget) under jord, och som nu producerar vapen till sina stridande bröder. Dessa människor är helt avskärmade emot omvärlden och utan dess vetskap så hinner krieget ta slut och världen gå vidare. Gripande, rolig, aktuell och underlig. Allt berättat i en ytterst skicklig allegorisk stil.
Ett måste för alla! Filmhistoria!

-------------------------
Ingen signatur!



daniel_k 01:11 - 30:e Maj 2005 | Post #5
Medlem
Inlägg: 11


Skicka PM
Svårt val, några som är bra är i alla fall:
Rainman
Terminator 2


-------------------------
Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.



HärJ 20:20 - 30:e Maj 2005 | Post #6
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
Jag har sett många bra filmer.
xXx och Matrix är nog de bästa

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Independence 21:05 - 3:e Juni 2005 | Post #7
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Den här tråden var ju tänkt för att liva upp lite, och nu är det stendött. Kom igen nu!

En annan film som jag tycker är bra är Minoroty Report, gick på tv för ett tag sedan. Den är intressant.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





SamiRaj 10:11 - 6:e Juni 2005 | Post #8
Medlem
Inlägg: 11


Skicka PM
Braveheart och Matrix ligger i toppen pa min lista.




Bredberg 17:15 - 6:e Juni 2005 | Post #9
Medlem
Inlägg: 25


Skicka PM
Dreamcatcher - mästervärk av Stephen King

-------------------------
Allt som står i fältet ovan är totalt befriat från upphovsrätt, intelligens och ofta mening. Däremot är texten sällan fri från stavfel.



Hetzz 17:41 - 6:e Juni 2005 | Post #10
Medlem
Inlägg: 516


Skicka PM
    Citat av Bredberg:
Dreamcatcher - mästervärk av Stephen King


ehmm var det inte du som klagade på folk som skrev data istället för dator? Smiley isf tänk på att det är skillnad mellan verk och värk Smiley

film... hmm...

Butterfly effect är helt ok, Groove är också en najs film om brytrave. svårt att komma på filmer just nu, är lite seg.

-------------------------





Bredberg 17:48 - 6:e Juni 2005 | Post #11
Medlem
Inlägg: 25


Skicka PM
Jag är ägd Smiley

-------------------------
Allt som står i fältet ovan är totalt befriat från upphovsrätt, intelligens och ofta mening. Däremot är texten sällan fri från stavfel.



protrax 00:51 - 10:e Juni 2005 | Post #12
Medlem
Inlägg: 10


Skicka PM
Otroligt svårt att välja, men Nyckeln Till Frihet, Powder eller Vem ,,r Forrester? skulle det nog bli en kväll som denna. Fråga mig igen om ett tag och det kommer säkert till att bli några helt andra filmer.

-------------------------
Ingen signatur!



Independence 22:59 - 10:e Juni 2005 | Post #13
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Jag såg Fight Club igår, den var typ extremt bra. Trodde att jag hade sett den innan, men hade tydligen blandat ihop den med någon annan film. Vart lite rädd att jag själv kommer bli schizofreni efter att ha sett filmen också..

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





LadyFrost 11:50 - 11:a Juni 2005 | Post #14
Medlem
Inlägg: 300


Skicka PM
Indy: Att du blir schitzofreni är nog ingen risk, schitzofren kanske Smiley

-------------------------
Frihetskämpe



HärJ 19:12 - 11:a Juni 2005 | Post #15
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
kan man bli en sjukdom?
Röda Piraten är en bra film. Min favvo-film när jag var liten Smiley
Den var bättre förr...

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Python 11:02 - 29:e December 2007 | Post #16
Medlem
Inlägg: 157


Skicka PM
WarGames är rätt bra, lite gammal kanske.

-------------------------
-------------------------



Fasting 17:24 - 29:e December 2007 | Post #17
Medlem
Inlägg: 121


Skicka PM
Favoritfilm låter överskattat. Men om jag måste komma med en är det nog Braveheart som gäller.

-------------------------
Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.



Hetzz 18:22 - 29:e December 2007 | Post #18
Medlem
Inlägg: 516


Skicka PM
    Citat av Fasting:
Favoritfilm låter överskattat. Men om jag måste komma med en är det nog Braveheart som gäller.


helt klart, även om vissa filmer skiljer sig från mängden och då är mer värda att ha koll på.

Jag skulle väl säga att dessa filmer ligger i min "ska se snart igen"-lista (om jag nu hade haft en och inte hittat på uttrycket för denna tråd):

Lock, Stock and Two Smoking Barrels
The Matrix
Modstrilogin (http://sv.wikipedia.org/wiki/Modstrilogin)
300 (folk påstår att den faktiskt är bra så jag funderar på att se den)

,,r mer en seriemänniska, men det ges ju inte ut så mycket serier just nu.


-------------------------





fritte 19:12 - 29:e December 2007 | Post #19
Medlem
Inlägg: 23


Skicka PM
Ser ytterst sällan på film, men skulle jag sätta mig och se på min favoritfilm så skulle jag se "Plan 9 from outer space".




seal 02:37 - 30:e December 2007 | Post #20
Medlem
Inlägg: 32


Skicka PM
    Citat av Hetzz:
    Citat av Fasting:
Favoritfilm låter överskattat. Men om jag måste komma med en är det nog Braveheart som gäller.


helt klart, även om vissa filmer skiljer sig från mängden och då är mer värda att ha koll på.

Jag skulle väl säga att dessa filmer ligger i min "ska se snart igen"-lista (om jag nu hade haft en och inte hittat på uttrycket för denna tråd):

Lock, Stock and Two Smoking Barrels
The Matrix
Modstrilogin (http://sv.wikipedia.org/wiki/Modstrilogin)
300 (folk påstår att den faktiskt är bra så jag funderar på att se den)

,,r mer en seriemänniska, men det ges ju inte ut så mycket serier just nu.


Tycker det var dåligt slut på 300, säger inget mer för att inte spoila för dig :-P .

Jag gillar Pirates of the Carrabbean, Sagan om Ringen, och Happy Potter. Ganska mainstream?Smiley




Sidor: 1

Forum huvudsida -> Övrigt -> Favoritfilm
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen