Uppgifter | |
Användarnamn | |
Besök | - |
Hemsida | Ingen |
Plats (stad) | |
Senaste besök | 01:00 - 1:a Januari 1970 |
Poster i forumet | |
Varningar | |
Grupp | |
Medlem sedan | 01:00 - 1:a Januari 1970 |
Artiklar och filer | |
Den här användaren har inga artiklar eller filer |
Den här användaren har inte skapat någon personlig presentation. |
Python/Pygame 2 stora probem |
ja jag svarade bara på din fråga dära med self.x och self.y hehe aaa jag har börjat men jag har fastnat nu känns det som Postad 22:50 - 18:e April 2007 |
Python/Pygame 2 stora probem |
Jag har ju tänk så att dom rör bollen N/V/O/S när man trycker på knapparna sen tänkte jag så att när 2 st spirits krockar så flyttas bollen tillbacka till "(x,y) = (300,300) " Väggen är ju en spirit den med så jag har ju overlapping_sprites funktionen som kollar det. Postad 21:37 - 18:e April 2007 |
Python/Pygame 2 stora probem |
Hej jag håller på att leka runt lite med python/pygame och det är så att jag håller på att göra ett program som ska bestå av en labyrint och man är en boll som ska ta sig från A till B. när man krockar med väggen så ska jag alltingen stanna kvar där eller teleporteras tillbacka till start beroende på vilken typ av vägg man krockar med. Frågan är hur gör man så att den stannar kvar när man krockar med en vägg? Och sen så tänkte jag mig en klocka som tickar fast det ska vara ett poäng system så att varje sekund så tickar den 2 poäng osv så sparas poängen på en fil. och anger vad max är osv.
Skulle jag kunna få lite hjälp med detta? Postad 12:37 - 18:e April 2007 |
Datum
2024-05-07 23:16
Vecka: 19
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.