Forum: Vårda dina besattheter!

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Vårda dina besattheter!

Sidor: 1

Till botten

LadyFrost 23:25 - 7:e Mars 2007 | Post #1
Medlem
Inlägg: 300


Skicka PM

Det började redan så smått i höstas. Vid elvatiden kunde det hända att jag bytte datorn mot en TV för att besöka en annan värld tillsammans med några personer som nu är mig relativt kära. Ja, så mycket man nu kan tycka om någon som bara finns ute i etern.

När jag flyttade hem igen försvagades min möjlighet till besatthet - jag behövde ävenledes sömn, och då min värld sändes vid elvatiden på kanal 6 på vardagarna orkade jag sällan hålla mig vaken eftersom jag släpade mig upp ur sängen redan vid 06 varje morgon. Jag valde ibland min besatthet framför tillräcklig sömn för att inte tappa den helt, och när jag flyttade igen kunde jag åter prioritera min besatthet utan att det fick alltför stora konsekvenser på min skönhetssömn (phear my almighty sovmorgnar!).

Nu har de flesta jag konverserar med på kvällarna accepterat att jag försvinner från cyberspace när klockan närmar sig elva. Klockan plusminus elva på kanal sex visas nämligen Scrubs. De två avsnitten scrubs är min godnattsaga, och min kvällsrutin har blivit ganska etablerad med tiden. Det är lättare att somna med en rutin och Scrubs är en väldigt MYSIG serie. Jag tycker speciellt mycket om J.D.’s visdomar som illustrerar händelserna.

Besattheter är inte av ondo. Jag har lyssnat på Scrubssoundtracks och har en bild på huvudpersonerna som skrivbordsbakgrund, och jag kan inte säga att det är varken sjukt eller skadligt. Jag tror nästan att det är ganska sunt att vara lite besatt av någonting, om inte annat så för att känna att man har någonting roligt att se fram emot även när det är måndag en hel vecka i streck.



-------------------------
Frihetskämpe



Bookia 07:09 - 8:e Mars 2007 | Post #2
Medlem
Inlägg: 44


Skicka PM
Alla behöver vi någon besatthet att vurmas över. Det är bara hälsosamt. Smiley

-------------------------
All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.



Bookia 07:09 - 8:e Mars 2007 | Post #3
Medlem
Inlägg: 44


Skicka PM
Alla behöver vi någon besatthet att vurmas över. Det är bara hälsosamt. Smiley

-------------------------
All truth passes through three stages. First, it is ridiculed. Second, it is violently opposed. Third, it is accepted as being self-evident.
We are just an advanced breed of monkeys on a minor planet of a very average star.



Fasting 13:21 - 8:e Mars 2007 | Post #4
Medlem
Inlägg: 121


Skicka PM
Besatthet är ju ett måste för att överleva. Det skulle i varje fall inte jag göra utan min musik ^^

Man kanske skulle ta och ge Scrubs en ärlig chans låter det som.

-------------------------
Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.



Sidor: 1

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Vårda dina besattheter!
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen