Forum: Måndag hela veckan lång

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Måndag hela veckan lång

Sidor: 1

Till botten

LadyFrost 22:25 - 28:e Februari 2007 | Post #1
Medlem
Inlägg: 300


Skicka PM

Måndagen förflöt i måndagens tecken. Så gjorde även gårdagen, mer eller mindre, med tråkväder och oordning. Kvällen artade sig dock bättre än den genomsnittliga måndagen - kladdkakebak med tekfak och filfak i en salig röra, och senare kebab på ett underhållande gatukök.

Idag är det alltså måndag igen. Jag vaknade i morse, så var den dagen förstörd. Ganska tråkiga föreläsningar, gråttgråttgråttväder och allmän brist på solsken och optimism över hela kogvet. Tarski’s world kan dock muntra upp mig en smula, och väl hemma formulerade jag en något intressant men klart ätbar korvgryta.

Var kom vändningen? Var det mailen från Johanna? Ja, kanske. Och Gros bloggpost. Och påsen med popcorn och de eviga, totalt vrickade konversationerna med David och Johan. Och självklart det lilla ordet “öh” som tar udden av ett poetiskt uttalande.

Jag ser er. Just ni två som går längs cykelbanan runt Skåland, under gatlyktorna. ,,ven om februari är mörk och går hårt åt även de tappraste själarna som du säger, Sally, så har jag ett vackert stråk cykelväg utanför mitt fönster. Gatlyktorna förvandlar den dolde cyklisten till en elegant silhuett och snön gör nog sitt till för stämningen. Stillsamt, men vackert.

I’ve got to stop smiling
It gives the wrong impression
I love you all the same



-------------------------
Frihetskämpe



ozamosi 22:45 - 28:e Februari 2007 | Post #2
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Jag vill också ha måndag hela veckan! Det är så jobbigt när det plötsligt är torsdag, och man fortfarande inte skickat in pappret man skulle skickat in i måndags. Nåja, jag tänkte se ledsen ut och skylla allt på indy imorgon - vi får se om det löser sig.

-------------------------
Ljusblå



Nissebosselasse 23:27 - 28:e Februari 2007 | Post #3
Medlem
Inlägg: 490


Skicka PM
Hmm det är Manic Street Preachers, va? Citatet. Läste det och tänkte "Faaaaaaaasen va jag känner igen det...".
Vad heter den....den med trummaskinen..."You stole the sun from my heart" var det nog ja.

Jag vill ha fredagskväll-efter-jobbet hela veckan...

-------------------------
http://pushingcows.se
Gula Nallen



Sidor: 1

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Måndag hela veckan lång
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen