Forum huvudsida -> Programmering -> SDL, ljudeffekter i vvector?
Sidor: 1
NetNinja | 18:20 - 20:e Februari 2007 | Post #1 | |
Medlem Inlägg: 116 Skicka PM |
Hej, jag igen. Jag försöker göra så att man ska kunna lägga till flera soundeffects när man kodar. vector<Mix_Chunk> effect; Kan någon förklara varför det här inte funkar och om det inte är möjligt att göra så tipsa om hur man kan göra annars. Redan försökt göra en klass med en Mix_Chunk variabel som privat medlem, men det funkade inte heller. Vad ska jag göra? -------------------------
|
Slash | 21:42 - 20:e Februari 2007 | Post #2 | |
Medlem Inlägg: 141 Skicka PM |
Nu vet jag inte precis vad som blev fel för dig (antar kompileringsfel). I alla fall, provade att kompilera, och det fungerade utmärkt för mig:
Du kan ju se om det är något du missat (kan ju vara någon SDL-header du missat också). ------------------------- Ingen sigantur! |
NetNinja | 09:03 - 21:a Februari 2007 | Post #3 | |
Medlem Inlägg: 116 Skicka PM |
När man använder vector<Mix_Chunk*> effect; så kompilerar den, men den vill inte spela upp ddet sen... Ska testa lite till. Edit: Verkar som om jag gör fel när jag försöker spela upp det. Jag försöker använda:
-------------------------
Senast redigerad 09:20 - 21:a Februari 2007 |
Nissebosselasse | 10:39 - 21:a Februari 2007 | Post #4 | |
Medlem Inlägg: 490 Skicka PM |
För det första, vilka felmeddelande fick du när du försökte använda vector<Mix_Chunk>? För annars säger jag som slash; om du inkluderat rätt headerfiler, så ska det fungera. Tänk dock på att om du sparar ner hela objekt (vector<Mix_Chunk> istället för vector<Mix_Chunk *>), så måste du skicka med adressen till strukturen när du använder Mix_PlayChannel (se här). ------------------------- http://pushingcows.se Gula Nallen |
NetNinja | 14:43 - 21:a Februari 2007 | Post #5 | |
Medlem Inlägg: 116 Skicka PM |
Om jag använder vector<Mix_Chunk> så blir det felmedelandet: cannot convert parameter 1 from 'Mix_Chunk *' to 'const Mix_Chunk &' Det syftar på när jag försöker push_backa den, och sen en gång till när jag försöker spela den. -------------------------
|
Nissebosselasse | 17:29 - 21:a Februari 2007 | Post #6 | |
Medlem Inlägg: 490 Skicka PM |
Visa din kod där du lägger en Mix_Chunk i vektorn (du kanske skickar med const Mix_Chunk & som parameter i en funktion, och försöker lägga till den där?). ------------------------- http://pushingcows.se Gula Nallen |
Slash | 18:40 - 21:a Februari 2007 | Post #7 | |
Medlem Inlägg: 141 Skicka PM |
Citat av NetNinja: Om jag använder vector<Mix_Chunk> så blir det felmedelandet: cannot convert parameter 1 from 'Mix_Chunk *' to 'const Mix_Chunk &' Det syftar på när jag försöker push_backa den, och sen en gång till när jag försöker spela den. Det är för att för en vector<Mix_Chunk> så tar push_back en const Mix_Chunk& men du försöker skicka in en pekare till en Mix_Chunk. Antingen får du avreferensera pekaren eller helt enkelt spara pekare till Mix_Chunk:s i vektorn istället (som du verkar göra nu). ------------------------- Ingen sigantur! |
NetNinja | 12:37 - 24:e Februari 2007 | Post #8 | |
Medlem Inlägg: 116 Skicka PM |
Var typ så dom gjorde i tutorialen, fast då la dom inte in den i en vector förstås. EDIT: Hittade felet hade gjort =Null istället för ==Null -------------------------
Senast redigerad 20:44 - 14:e Mars 2007 |
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Programmering -> SDL, ljudeffekter i vvector?
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2024-04-27 18:53
Vecka: 17
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.