Forum huvudsida -> Programmering -> VB.NET
Sidor: 1
The_code | 10:51 - 16:e November 2006 | Post #1 | |
Medlem Inlägg: 28 Skicka PM |
Hallå alla. jag behöver lite hjälp med ett litet spel jag tänker göra. Jag vill registrera knapptryckkningar. Jag vill kunna styra min gubbe med några knappar. Hur gör jag detta enklast I Visual Basic.NET och med Visual Studio? ------------------------- Pillar med VB.NET, C++ och GameMaker |
Nissebosselasse | 11:42 - 16:e November 2006 | Post #2 | |
Medlem Inlägg: 490 Skicka PM |
Enklast? Använd formulärets egna KeyPress (alternativt KeyUp, eller KeyDown). Bara dubbelklicka på formuläret (eller tryck F7), och leta upp metoderna i listan längst upp till höger. ------------------------- http://pushingcows.se Gula Nallen |
The_code | 20:27 - 16:e November 2006 | Post #3 | |
... tack . Jo just de..Just nu så hoppar gubben först fram lite inanna han kommer igång. Samma som om man flyttar markören i ett textfält med pilarna. Hur tar jag bort de?..så de flyter från början ------------------------- Pillar med VB.NET, C++ och GameMaker |
Nissebosselasse | 20:32 - 16:e November 2006 | Post #4 | |
Medlem Inlägg: 490 Skicka PM |
Kan du posta koden du använder? ------------------------- http://pushingcows.se Gula Nallen |
The_code | 20:35 - 16:e November 2006 | Post #5 | |
Public Sub KNAPP(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.Forms.KeyEventArgs) Handles MyBase.KeyDown If e.KeyCode = Keys.A Then 'Flytta vänster End If End Sub ------------------------- Pillar med VB.NET, C++ och GameMaker |
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Programmering -> VB.NET
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2024-12-22 15:58
Vecka: 51
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.