Användarprofil

Uppgifter
Användarnamn
Email
Besök -
Hemsida Ingen
Plats (stad)
Senaste besök 01:00 - 1:a Januari 1970
Poster i forumet
Varningar
Grupp
Medlem sedan 01:00 - 1:a Januari 1970
Artiklar och filer
Den här användaren har inga artiklar eller filer

Avatar


Presentation av

Den här användaren har inte skapat någon personlig presentation.

Senaste inläggen i forumet

problem med koden.. Hjälp :)
Vad händer då?

Postad 19:56 - 18:e November 2006
VB.NET
Public Sub KNAPP(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.Forms.KeyEventArgs) Handles MyBase.KeyDown
If e.KeyCode = Keys.A Then
'Flytta vänster
End If
End Sub

Postad 20:35 - 16:e November 2006
VB.NET
... tack Smiley. Jo just de..Just nu så hoppar gubben först fram lite inanna han kommer igång. Samma som om man flyttar markören i ett textfält med pilarna. Hur tar jag bort de?..så de flyter från början

Postad 20:27 - 16:e November 2006
VB.NET
Hallå alla. jag behöver lite hjälp med ett litet spel jag tänker göra. Jag vill registrera knapptryckkningar. Jag vill kunna styra min gubbe med några knappar. Hur gör jag detta enklast I Visual Basic.NET och med Visual Studio? Smiley

Postad 10:51 - 16:e November 2006
1 fråga
Hmm.. Nu när jag tänkar har ni rätt båda två. Det är något sånt jag borde göra. Nej, jag använder inte någon lista.

Jo. jag vill att det här ska fungera (ungefär):


class Player {
public:
void check(MONSTER M); //Hur ska detta vara?
};

void Player::check(MONSTER M) { //Hur ska detta vara?
cout << M.HP;
}

class Monster1() {
public:
int HP;
Monster1() {HP=20;}
};

class Monster2() {
public:
int HP;
Monster2() {HP=30;}
};

int main() {
Player P;
Monster1 M1;
Monster2 M2;
P.check(M1);
P.check(M2);
}


Jag kom just på en grej. Kan man inte använda templates till detta?
EDIT: eller överlagrade funktioner *lampa över huvudet* Smiley

Postad 21:29 - 26:e Maj 2006

Skicka meddelande
Läs s blog