Forum: Tröjor?

Forum huvudsida -> Förslag och buggar -> Tröjor?

Sidor: 1 2

Till botten

nibbo 10:40 - 27:e Oktober 2006 | Post #1
Administratör
Inlägg: 446


Skicka PM
Hallå där.

Jag hoppas att det är tillåtet med förslag på annat än ändrigar på sidan i denna forumsdelen. Jag märkte igår att min blinkenlightströja gör reklam för någon sida som heter www. li kenl ghts se. Med andra ord är tröjan ganska sliten. Kanske dags med en ny upplaga?

-------------------------
Ja! Det är en ,,KTA pungsvansknapp på min avatar!



Independence 11:53 - 27:e Oktober 2006 | Post #2
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Ja, en ny omgång tröjor vore helt klart bra. Någon som har koll på vart man beställer tröjor?

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





FunkyChicken 15:00 - 27:e Oktober 2006 | Post #3
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
har vi inte samlat på oss ganska många addresser till såna ställen i andra gamla tröjor-trådar? Men billigast blir det nog om ni som ska till dh fixar budget-tröjor på plats igen. Skicka en till uppsala sen! Smiley




ozamosi 15:43 - 27:e Oktober 2006 | Post #4
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Jag föreslår att vi INTE köper skräp-tröjor för svinmycket pengar på plats... Smiley

-------------------------
Ljusblå



FunkyChicken 16:53 - 27:e Oktober 2006 | Post #5
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
ok, jag minns att det varit tal om hamnpolare.se? sen finns ju div profilkedjor som gör billiga tröjor om de får ha med sin logga nånstans. Samt massor nätbaserade företag...




Independence 20:13 - 28:e Oktober 2006 | Post #6
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Hamnpolare verkar vara lite dyra, 199kr/tröja om man bara skriver vanlig text. Vi vill väl ha ett tryck med lite logo typ, som förra gången antar jag. Det kan bli dyrare, eller eventuellt något liknande pris om vi beställer en lite större order. Vet dock inte vilka som är intresserade utav tröjor heller, men antar att det är kanske 5-10 personer.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





ozamosi 23:53 - 28:e Oktober 2006 | Post #7
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Alltså... Det går att få t-shirts från norge för 100 spänn styck inklusive frakt (vid det aktuella tillfället uppgick antalet till två), och då är det ändå bra kvalitet på tröjan och trycket, och tröjan kommer dessutom från norge... 199 spänn styck är dyrt...

-------------------------
Ljusblå



LadyFrost 00:05 - 29:e Oktober 2006 | Post #8
Medlem
Inlägg: 300


Skicka PM
ok, here goes:
lays.se r fretaget jag bestllde Robins fdelsedagstrja ifrn. Vi har dock inte testat hur bra den klarar tvtt, men det kommer vi kunna rapportera s fort Robin lyckas tvtta... Drifrn kan man bestlla 1-400 trjor tror jag det var, med antingen texttryck eller symboltryck. Det verkar dock begrnsat fr egna loggor och tjafs. Har inte kollat. Medeldyrt.

Utver detta fretag finns klaeder.nu, roligaplagg.com och spreadshirt.net som inte r testade.

-------------------------
Frihetskämpe



ozamosi 00:07 - 29:e Oktober 2006 | Post #9
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
http://spreadshirt.se har ju en lite annan ide än vad vi tidigare tittat på (de ger dig en webshop och de ger dig så mycket pengar för varje t-shirt som du vill ha), men kollar man på priserna på http://www.spreadshirt.net/Preise.17.0.html så ser det rätt schysst ut - beroende på modell från 109 spänn per t-shirt ("med ett enkelt motiv eller textrad ", 3 euro för en extra), och sen kan man ta ut vinst utöver det om man vill. Leverans tillkommer dock enligt http://www.spreadshirt.net/Leveranskostnader.19.0.html (35 spänn för en tröja). Vad gäller trycktekniker har de flera alternativ - http://www.spreadshirt.net/Trycktekniker.5.0.html

Piratbyrån/PirateBay använder en liknande sida, peer99.com, men de kräver att man är företag för att betala ut pengar, och har ingen prisinformation vad jag kan se.

-------------------------
Ljusblå



Independence 00:31 - 29:e Oktober 2006 | Post #10
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Hmm, intressant med en shop faktiskt, då kan ju folk som kommer "efter" också köpa sig en tröja. Priset verkar okej, totalt 109 + 27 + 35 = 171 om man vill ha tryck på baksidan och separat frakt hem till sig själv.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





ozamosi 00:56 - 29:e Oktober 2006 | Post #11
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Med en "dh-beställning" åt de som vill ha kan man bli av med frakten nästan helt - på dh skulle det därmed kunna kosta runt 140 kronor.

-------------------------
Ljusblå



HärJ 20:33 - 30:e Oktober 2006 | Post #12
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
Hur som helst vill jag ha en tröja.
Kan tänka mig att va med på dh-beställningen

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Independence 21:05 - 30:e Oktober 2006 | Post #13
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Jag och ozamosi har testat lite med en shop nu, ett motiv ligger och väntar på "godkännande" just nu. Blir det godkänt kan det finnas någon slags shop uppe om bara några dagar Smiley

Edit: En shop på spreadshirt.net alltså

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!



Senast redigerad 21:05 - 30:e Oktober 2006


Hetzz 23:40 - 30:e Oktober 2006 | Post #14
Medlem
Inlägg: 516


Skicka PM
jag signar för dh-order, om det kommer finnas olika modeller av tröjor så vill jag gärna se Smiley


på tex tpb-shopen så kan man få samma trycka fast på olika tröjor, vet inte om det är dem som valt det eller om de gör så som standard på alla tryck som man lägger upp.

Skulle inte va helt fel med en svart hood med blinkenlightstrycket på baksidan Smiley *drömmer*

-------------------------





FunkyChicken 23:41 - 30:e Oktober 2006 | Post #15
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
mm najs Smiley




Independence 19:23 - 31:a Oktober 2006 | Post #16
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Tröjor och andra plagg av valfria modeller bör inte vara några problem att fixa, ta en titt på spreadshirt.net för att se vilka olika produkttyper som finns att välja på. Tjockare tröjor med luvor ser ut att finnas, och en hel del andra modeller.
Vårt motiv har förresten inte blivit godkännt ännu, men det kommer nog imorgon om inte illustrator och gsview båda har gjort fel när de kodat till eps-formatet.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





HärJ 18:16 - 1:a November 2006 | Post #17
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
kan man få se motivet?
egentligen gör det inte så mkt för man vill ju ha en tröja iaf

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Independence 18:42 - 1:a November 2006 | Post #18
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Motivet går att se i shoppen när den blir klar, de verkar dock inte så pigga på att godkänna själva motivet.

Edit: Fick just mail där de klagade på att det var för mycket detaljer i logotypen, jag ska se om det går att lägga ihop lite onödiga småstreck i nätverkskontakten.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!



Senast redigerad 18:45 - 1:a November 2006


Independence 20:14 - 1:a November 2006 | Post #19
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Jag var tvungen att göra om så att de smalaste linjerna var minst 1,5mm tunna, och det visade sig vara väldigt svårt. Först trodde jag att det skulle gå genom att förenkla logotypen lite bara, men det var inte nog. Gjorde en lite mer extrem ändring, som inte direkt är varken fin eller färdig. ,,r det någon annan som har lust att ge sig på problemet så är det bara ladda ner denna fil och försöka:
http://www.blinkenlights.se/?p=upload&do=download&id=284

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





nibbo 04:06 - 3:e November 2006 | Post #20
Administratör
Inlägg: 446


Skicka PM
Om det blir en sambeställning på DH så är jag med på det. Verkar som en vettig sida ni har fått tag på också.

-------------------------
Ja! Det är en ,,KTA pungsvansknapp på min avatar!



Independence 10:09 - 3:e November 2006 | Post #21
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
    Citat av nibbo:
Om det blir en sambeställning på DH så är jag med på det. Verkar som en vettig sida ni har fått tag på också.


Om ingen lyckas göra om designen så vi får tjockare linjer blir det nog inga tröjor alls Smiley

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Wael 13:40 - 3:e November 2006 | Post #22
Medlem
Inlägg: 37


Skicka PM
Jag vill ha tröja!

-------------------------
Ingen signatur!



Independence 18:48 - 3:e November 2006 | Post #23
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Jag bad ozamosi skicka in den version han satt och pillade med idag, osäker på om han faktiskt gjorde det dock. *sparkar lite på ozamosi*

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





ozamosi 19:18 - 3:e November 2006 | Post #24
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Meh, den var ju skitful... *ser ledsen ut över att bli sparkad*

Eftersom jag inte har rätt typsnitt för .se är det nog dumt om jag skickar in den - jag pipe:ar den genom dig istället.

-------------------------
Ljusblå



Kanye 18:40 - 2:a Januari 2007 | Post #25
Medlem
Inlägg: 130


Skicka PM
Hahaha gulligt med tröjor!

-------------------------
Motiverar?



Sidor: 1 2

Forum huvudsida -> Förslag och buggar -> Tröjor?
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen