Forum: Dagen D och FC

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Dagen D och FC

Sidor: 1

Till botten

HärJ 12:45 - 10:e September 2006 | Post #1
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
Notera mitt fina rim.
Tänkte berätta vad som hänt mig den gågna veckan. Fråga inte varför jag gör det idag och inte i förrgår.
På tisdagens morgon fick jag beröm för min frisyr av löjtnaten. Lite otippat så jag fick bara fram ett lite förvirrat "Tack löjtnant".
På onsdagen fick vi kvällspermis. Hela dagen var i övrigt vigd till teori. VI kom fram till att byggnaden vi hade lektion i hade lite mjukare golv än det som var på luckan. Så man sov lite bättre på rasterna.
Efter middagen åkte jag till FC. Det blev ett intressant möte. Vi åt pizza och tittade på studenter. Sedan åkte vi till FC:s lilla plats i uppsala. Där träffade jag Herman som låg snällt i en kastrull och jäste. Herman är en kaka med naturlig jäsning vilket kan va bra att veta när FC:s sambo sa "Kan du röra om i Herman åt mig imorrn?". Tur att jag visste att det var en kaka.
Som alltid drack vi mate. Till maten fick man hembakade bullar och kakor. Riktigt gott. Efter ett tag upptäckte vi att vi missat nattlivet i uppsala. Vi sprang iväg till en mystisk liten koisk som var nattöppen. Där hittade vi Rembrandt. Det var ett trevligt öl. Sedan tittade vi på film(Interstate 60) och drack Rembrandt och åt småkakor. Synd att jag började bli trött så tidigt.
Somnade nångång under eftertexterna. Vaknade en timme sedan av att FC väckte mig och sa att vi var tvungna att åka. FIck skjuts till bussstationen. Där fick vi ett rykande färskt nummer av metro.
Halvsov på bussen till Enköping. Gick sovandes genom vakten och in på luckan. Bytte om till uniform. Gick iväg och rakade mig. Somnade under min säng en stund. Sedan gick vi och åt frukost.
Torsdagen var riktigt spännande. Var lite lagom trött, på gränsen till övertrött. Vi testa våra skyddskläder och släckte bränder.Hade svårt att hålla mig vaken i gaskammaren men det gick. Våra befäl var jätteglada eftersom det var eld inblandat. Dom går i gång på eld, krut och explosioner.
Efter middagen skulle vi skriva prov. Tur att det var kryssfrågor. Tror det gick rätt bra. På natten skulle vi bevaka en grusplan stor som kanske tre fotbollsplaner. Det hände ingenting.
Fredagar är alltid fredagar. Vad man än gör så vet man att man får åka hem snart. Vi spelade fotboll mot en annan pluton och vann med 6-3 samt packade inför nästa veckas aktiviteter.
Nu har jag det glädjande beskedet att jag kommer bli ISass. Jag kommer liksom bli utbildad datanörd Smiley
Viktiga saker att belysa:
  • FC klagade på min dialekt som har blandats ut med norrlänska
  • Jag blev ISass
  • Man ser ful ut i fyskläder och kroppsskydd.

Det var allt för denna gång. Häll upp, drick upp, ställ upp!

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



FunkyChicken 12:53 - 10:e September 2006 | Post #2
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
Kul att höra att det gick bra, var lite orolig att du skulle däcka i tårgasen eller nåt.
Grattis till ISass, om det är nåt bra, dvs...




HärJ 13:26 - 10:e September 2006 | Post #3
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
tackar ISass är nog det bästa som jag kunde få tror jag

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



LadyFrost 14:12 - 10:e September 2006 | Post #4
Medlem
Inlägg: 300


Skicka PM
Lever du, fc? Smiley Skojsigt! har du haft nät länge också? När kommer du till Linköping och tittar på min fotovägg? När kan man sticka till uppsala och våldgästa dig?

-------------------------
Frihetskämpe



nibbo 14:47 - 10:e September 2006 | Post #5
Administratör
Inlägg: 446


Skicka PM
låter som det är trevligt att göra lumpen Smiley Kul att du blev en såndär isass eller vad det nu hette Smiley

-------------------------
Ja! Det är en ,,KTA pungsvansknapp på min avatar!



FunkyChicken 21:24 - 10:e September 2006 | Post #6
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
LF: Jag har haft nät i ett par dagar nu, som man kan läsa om på andra ställen i herjs blogg, typ Smiley
Har väldiga problem med armen dock, därför jag inte gjort så mycket väsen av mig. Jag hör av mig i veckan eller nåt, tänkte jag. Jag har tydligen ett undelivered mail returned to sender från augusti nån gång till dig också...




FunkyChicken 21:24 - 10:e September 2006 | Post #7
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
LF: Jag har haft nät i ett par dagar nu, som man kan läsa om på andra ställen i herjs blogg, typ Smiley
Har väldiga problem med armen dock, därför jag inte gjort så mycket väsen av mig. Jag hör av mig i veckan eller nåt, tänkte jag. Jag har tydligen ett undelivered mail returned to sender från augusti nån gång till dig också...




Sidor: 1

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Dagen D och FC
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen