Forum: Ubuntu

Forum huvudsida -> Mjukvara -> Ubuntu

Sidor: 1

Till botten

GalenBanan 09:38 - 14:e Maj 2006 | Post #1
Medlem
Inlägg: 10


Skicka PM
Jag har tänkt testa Ubuntu, så jag laddade ner Live CD:en och brännde den... När jag hade gjort alla valen och det så började Progress Baren till ubuntu... Efter den hör man en melodi, när den är nästan slut så laggar den upp sig (melodin blir konstig) och skärmen sätter sig i väntoläge och jag måste starta om den. Någon som vet vad felet är? Jag testade också Kubuntu, och då var det samma sak, skärmen satte sig i väntoläge, men jag hörde ingen melodi... Kan det bero på skärmen eller är det något annat fel?

-------------------------
C++!!!



Independence 15:44 - 14:e Maj 2006 | Post #2
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Hmm, vet inte riktigt när melodin kommer, men är det när X startas så beror det nog på drivrutiner till mus, tangentbord eller grafikkort. ,,r det medans kärnan laddas så bör det gå att fixa genom att testa en nyre kärna.
Du kan testa med dapper drake som är nästa version av ubuntu som just nu är i beta-stadie, den har nyare kärna och kanske bättre hårdvarustöd. Ubuntu dapper går att ladda ner här: http://mirror.mcs.anl.gov/pub/ubuntu-iso/CDs/6.06/

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





ozamosi 19:42 - 14:e Maj 2006 | Post #3
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Du kan också testa med att starta i rescue-läge och skriva sudo dpkg-reconfigure xserver-xorg - det skulle kunna vara så att den visar grafiken till fel grafikport/skärm/whatever om du har flera möjligheter.

-------------------------
Ljusblå



GalenBanan 14:07 - 15:e Maj 2006 | Post #4
Medlem
Inlägg: 10


Skicka PM
Alltså, ubuntu startar inte ens den laddar bara och sen hakar allt upp sig och skärmen sätter sig i vänteläge. Mitt grafikkort är ett ATI Radeon X600 XT...

Jag testar Dapper och ser om det fungerar, återkommer om det går åt pipan Smiley

-------------------------
C++!!!



GalenBanan 15:50 - 15:e Maj 2006 | Post #5
Medlem
Inlägg: 10


Skicka PM
Det fungerade inte heller, den stannade när den laddade...

Kan det bero på att jag läser skivan med min DVD brännare? Brända skivor verkar inte fungera på vanliga CD läsaren så jag använder brännaren...

-------------------------
C++!!!



ozamosi 22:54 - 15:e Maj 2006 | Post #6
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Jag vet att den inte startar - du sa det. Starta nu datorn i rescue-läget...

-------------------------
Ljusblå



Sidor: 1

Forum huvudsida -> Mjukvara -> Ubuntu
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen