Forum: Telenor

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Telenor

Sidor: 1

Till botten

Nissebosselasse 14:17 - 4:e Maj 2006 | Post #1
Medlem
Inlägg: 490


Skicka PM
Sitter och chattar med deras kundtjänst. Har ingen GPRS-mottagning på kontantkortet om man inte har pengar där, vilket medför att jag inte kan ta emot tramsiga MMS från mina kompisar.

"Välkommen till Telenors kundtjänst du pratar med Anki. Vad kan jag hjälpa dig med?

14:08        Hej! Jag undrar bara varför man måste ha pengar på kontantkortet för att kunna ta emot MMS? Det krävs ju inte för att ta emot SMS.


14:09        För att tjänsten GPRS ska finnas aktiverad måste man ha ett belopp på sitt kontantkort. Det är denna tjänst som används när du skickar MMS.


14:10        Jo det vet jag. Men om jag bara tar emot, så betalar ju inte jag någonting. Eller tas det ut en avgift även om jag tar emot MMS?


14:11        Nej det kostar alfrig något att ta emot MMS men om det inte finns pengar så fungerar det inte att ta emot MMS eftersom tjänsten GPRS som behövs inte är aktiverad. Lite klurigt att förklara.


14:14        Okej, tycker bara det verkade lite konstigt. ,,r det något som ligger hos mobilen, eller hos Telenor?


14:14        Tjänsten GPRS finns aktiverad på ditt kontantkort, denna tjänst har alla våra kunder. Har inget med mobilen att göra.


14:15        Så det är Telenor som har valt att inaktivera GPRS så länge man inte har pengar på kontantkortet?


14:15        Japp det stämmer!


14:17        Aha! Lite ologiskt val, men men. Ni får ta upp det på nästa måndagsmöte. Det var allt jag undrade. Tack för hjälpen!"

Hmmm, man kanske skulle varit mer argsint?

-------------------------
http://pushingcows.se
Gula Nallen



ozamosi 14:49 - 4:e Maj 2006 | Post #2
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Du vet väl att Telenor/Vodafone alltid svarar ja. Fråga om de inte kan aktivera GPRS ändå Smiley

-------------------------
Ljusblå



Nissebosselasse 14:55 - 4:e Maj 2006 | Post #3
Medlem
Inlägg: 490


Skicka PM
Hehe, ja fasen det glömde jag!

-------------------------
http://pushingcows.se
Gula Nallen



HärJ 18:48 - 4:e Maj 2006 | Post #4
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
måste säga att jag inte heller gillar deras kundtjänst.
Sist jag ringde dit fick jag vänta i en evighet och sen när jag väl kom far så:
"Funkar mitt kontantkort i Tyskland?"
"Om det är den telefonen du ringer med så är svaret ja."
"Tack så mycket"
Det funka inte när jag kom fram. Faktum är att det dog i danmark Smiley
samma sak när jag åkte till finland. Fattar inte att de har så konstiga saker för sig...

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Sidor: 1

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Telenor
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen