Forum: Byte av IRC-nätverk

Forum huvudsida -> Förslag och buggar -> Byte av IRC-nätverk

Sidor: 1

Till botten

Independence 21:53 - 24:e Januari 2006 | Post #1
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Jag tror att det är dags för oss att byta IRC-nätverk nu, Quakenet har blivit för stora och klarar tydligen inte av det. De börjar tillämpa diverse regler som förstör för användarna, på olika sätt vill de försvåra för personer att använda nätverket verkar det som. Och om de inte vill att vi ska använda Quakenet då byter vi väl då, och det nätverk som står mig närmast är Freenode. Så jag undrar nu, är det någon som har en invändning mot att byta nätverk från Quakenet till Freenode? Eller är det något annat nätverk som ni anser att vi bör använda?

De specifika saker som Quakenet gör för att få bort folk från nätverket är att inte tillåta att fler än fem personer använder nätverket från samma host/ip. Helt idiotiskt om du frågar mig. De har även sparkat ut alla Tor-användare, däribland ozamosi som är en av de grundande personerna i Blinkenlights. Sedan finns det säkert en hel drös andra saker Quakenet gör för att göra livet surt för sina användare.
Quakenet passar egentligen inte våran profil från början, ett spelnätverk var nog fel val. Freenode passar våran kanal bättre tror jag. Ni kan läsa mer om Freenode på www.freenode.net om ni är nya med nätverket.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





ozamosi 22:32 - 24:e Januari 2006 | Post #2
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Jag håller helt klart med. Bl a för att jag inte kommer in på Quakenet som sagt Smiley

FreeNode är dock lite irriterande också - inga PM om man inte är registrerad och inloggad är lite frustrerande ibland :/ Så jag tror tyvärr att FreeNode har börjat bli stora de också. Men det är ändå det alternativet som står mig närmast, och det jag tycker är det bästa alternativet.

-------------------------
Ljusblå



Independence 23:01 - 24:e Januari 2006 | Post #3
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Inga PM om man inte är registrerad är ju ganska grundläggande om man vill slippa att få spam, men det går väl avaktivera om man gärna vill ha spam och sånt? Smiley
Enda grejen med freenode är att de heller inte har SSL-servrar tycker jag, men det är ju kanske inte jätteviktigt.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





ozamosi 23:06 - 24:e Januari 2006 | Post #4
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
De har ipv6-servrar, och jag tror de har tor-servrar (i alla fall hälsar de glatt på mig, och ber mig kontakta dem om jag har problem med tor).

-------------------------
Ljusblå



nibbo 12:57 - 25:e Januari 2006 | Post #5
Administratör
Inlägg: 446


Skicka PM
Jag har inget att invända... Som sagt ett spelnäntverk är väl inte det som passar oss bäst.

-------------------------
Ja! Det är en ,,KTA pungsvansknapp på min avatar!



HärJ 18:38 - 25:e Januari 2006 | Post #6
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
blinkenlights syftar ju iofs till spelutveckling...
men reglerna indy tar upp är väl gamla?
alla andra kanaler man hänger i är på qnet, men det är ingen bra ursäkt

kan vi inte köra på ircstorm Smiley

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Independence 20:49 - 25:e Januari 2006 | Post #7
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Vi har nu flyttat, det vore jättebra om alla kunde flytta över till kanalen på freenode så fort som möjligt!

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Sidor: 1

Forum huvudsida -> Förslag och buggar -> Byte av IRC-nätverk
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen