Forum: Frågor om språken..

Forum huvudsida -> Programmering -> Frågor om språken..

Sidor: 1

Till botten

The_code 10:40 - 12:a Januari 2006 | Post #1
Medlem
Inlägg: 28


Skicka PM
Som jag har fattat det som måste man ha .NET Framework på datorn man ska köra ett program som är skrivet i tex C#. Måste man ha något på datorn om man gör ett program i C++ ?
//The_code Smiley

-------------------------
Pillar med VB.NET, C++ och GameMaker



FunkyChicken 13:53 - 12:a Januari 2006 | Post #2
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
"Det beror på." Förstås Smiley
Egentligen inte, men det beror på vad det är för program...




Celeron 16:11 - 12:a Januari 2006 | Post #3
Medlem
Inlägg: 418


Skicka PM
Det är väl så att man måste ha .NET framework om man skriver ett program i "C# .NET" och likadant i C++(?).

-------------------------
Det viktigaste är att ha roligt! Har ny hemsida: http://www.freewebs.com/cpperik/



FunkyChicken 19:31 - 12:a Januari 2006 | Post #4
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
skilj på c++.NET och C++




Celeron 20:26 - 12:a Januari 2006 | Post #5
Medlem
Inlägg: 418


Skicka PM
Jo, jag var kanske lite otydlig, jag menar att om du skriver ett program i t ex C++ .NET så behöver du .NET framework, men om du skriver den i C++ så behöver du det inte.

-------------------------
Det viktigaste är att ha roligt! Har ny hemsida: http://www.freewebs.com/cpperik/



The_code 06:46 - 13:e Januari 2006 | Post #6
Medlem
Inlägg: 28


Skicka PM
Ok. Det verkar ju lite skumt....eller nått sånt. Då ska man ju undvika att skriva program i Visual C++? Jag har aldrig gillar .NET..

-------------------------
Pillar med VB.NET, C++ och GameMaker



Celeron 06:55 - 13:e Januari 2006 | Post #7
Medlem
Inlägg: 418


Skicka PM
Va? Om du skriver ett program i C++ och kompilerar det i Visual C++ så behöver du inte .NET framework.

-------------------------
Det viktigaste är att ha roligt! Har ny hemsida: http://www.freewebs.com/cpperik/



The_code 06:56 - 13:e Januari 2006 | Post #8
Medlem
Inlägg: 28


Skicka PM
neehe? Vad menar du med C++ .NET ?

-------------------------
Pillar med VB.NET, C++ och GameMaker



FunkyChicken 14:24 - 13:e Januari 2006 | Post #9
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
C++ är ett språk.
C++.NET är ett annat språk.

(Ok, ska vi vara petiga heter det Managed Extension for C++ och är inget språk i sig utan extensions som återskapar features från de "äkta" .NET-språken C# och VB.NET, men vi behhöver nog inte gå in djupare på det...)

Kontentan: Vill du skriva ett progg i C++ behöver du inte nödvändigtvis .NET. Om du kompilerar med Visual Studio eller något annat spelar ingen roll.
Vill du använda .NET bibliotek och körmiljö... då behöver du .NET (naturligtvis), vare sig du använder C++ eller C# (för tydlighetens skull: du kan däremot inte använda C# utan .NET).

För övrigt är .NET guds gåva till mänskligheten. Om du inte gillar det har du inte förstått. :p




Sidor: 1

Forum huvudsida -> Programmering -> Frågor om språken..
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen