Forum: Collision Detection

Forum huvudsida -> Programmering -> Collision Detection

Sidor: 1

Till botten

Neckutrek 13:00 - 2:a November 2005 | Post #1
Medlem
Inlägg: 5


Skicka PM
Hej hej!

Vet ni någon bra srtikel eller dyl. som tar upp collision detection på ett teoretiskt stadium? Eller med anknytning till C++ med för den delen. Ska göra ett platformspel har jag tänkt, men jag vet inte hur jag ska lösa colision detectionen... Skulle vilja komma ned på pixel nivå, men är det inte risk för att det hackar då?

Mvh
Neckutrek

-------------------------
Ingen signatur!



Celeron 15:53 - 2:a November 2005 | Post #2
Medlem
Inlägg: 418


Skicka PM
Det vanligaste sättet borde vara att använda en sk. "bounding box". http://www.gamedev.net/reference/list.asp?categoryid=199
Här står det om det och andra tekniker också tror jag.

-------------------------
Det viktigaste är att ha roligt! Har ny hemsida: http://www.freewebs.com/cpperik/



Sidor: 1

Forum huvudsida -> Programmering -> Collision Detection
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen