Forum huvudsida -> Programmering -> Collision Detection
Sidor: 1
Neckutrek | 13:00 - 2:a November 2005 | Post #1 | |
Medlem Inlägg: 5 Skicka PM |
Hej hej! Vet ni någon bra srtikel eller dyl. som tar upp collision detection på ett teoretiskt stadium? Eller med anknytning till C++ med för den delen. Ska göra ett platformspel har jag tänkt, men jag vet inte hur jag ska lösa colision detectionen... Skulle vilja komma ned på pixel nivå, men är det inte risk för att det hackar då? Mvh Neckutrek ------------------------- Ingen signatur! |
Celeron | 15:53 - 2:a November 2005 | Post #2 | |
Medlem Inlägg: 418 Skicka PM |
Det vanligaste sättet borde vara att använda en sk. "bounding box". http://www.gamedev.net/reference/list.asp?categoryid=199 Här står det om det och andra tekniker också tror jag. ------------------------- Det viktigaste är att ha roligt! Har ny hemsida: http://www.freewebs.com/cpperik/ |
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Programmering -> Collision Detection
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2024-05-02 10:04
Vecka: 18
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.