Forum: Webbaserat strategispel

Forum huvudsida -> Projekt -> Webbaserat strategispel

Sidor: 1 2

Till botten

Wacom 17:03 - 25:e September 2005 | Post #26
Medlem
Inlägg: 3


Skicka PM
Låter som en mycket trevlig idé det här.
Jag hjälper gärna till med vad jag kan. Började jobba lite på ett liknande projekt med en polare men det rann ut i sanden när han fick ägna mer tid åt familjen.

Vad är status på projektet nu då?
Lite erfarenheter som jag kan dela med mig av vårt lilla projekt:

1) Använd en snabb och bra databas motor som t.ex postgreSQL

2) Använd fördefinierade SQL frågor som körs av databasen och inte via php

3) Skyffla så lite grafiskt material som möjligt mellan server och klient (det blir fort väldigt mycket data med många användare)

4) Ticks under 30 minuter lär hänga servern förr eller senare (om du inte har en snabb burk med mycket minne)

5) Ha hela ideen färdig innan kodning påbörjar (det gäller ju iof alltid vid prod av program/funktioner)

6) Ha gott om tid och tålamod Smiley

Jag sysslar själv med utveckling och skriptning dagligen så jag skulle säkert kunna hjälpa till här på något vis.

Tack för ordet.

-------------------------
Ingen signatur!



Independence 17:21 - 25:e September 2005 | Post #27
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Status på projektet är för tillfället att hitta tillräckligt med intresserade personer, det har varit en del som visat intresse men runt tre personer verkar vara seriösa med att hjälpa till att koda det hela. Om du är med så skulle det nog kunna bli av, du verkar ha lite koll på saker och ting.

Angående databas så var det tänkt att vi skulle använda ZODB pga objektorienteringen, alltså inget SQL alls. Prestandan vet jag inte hur den är, men databasen cachar i flera nivåer och liknande så den borde inte vara helt oduglig.

Angående grafiskt material så blir det ju lite problem med kartan skulle jag tro, då det är tänkt att denna skall vara grafisk. Men använder man AJAX på rätt sätt behöver varje användare bara ladda sidan en gång iaf vilket borde hjälpa rätt mycket.

Det vore mycket roligt om du ville vara med i projektet hur som helst Wacom Smiley

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Celeron 18:35 - 25:e September 2005 | Post #28
Medlem
Inlägg: 418


Skicka PM
Jag kan inget om webbaserade spel, men det enklaste med kartan vore väl att bara skicka kordinaterna till dom saker som ska visas så ändras själva kartan lokalt.

-------------------------
Det viktigaste är att ha roligt! Har ny hemsida: http://www.freewebs.com/cpperik/



HärJ 19:04 - 25:e September 2005 | Post #29
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
    Citat av Independence:
Status på projektet är för tillfället att hitta tillräckligt med intresserade personer, det har varit en del som visat intresse men runt tre personer verkar vara seriösa med att hjälpa till att koda det hela.

men det finns dom som inte tänkte bidra med den biten utan saker runt omkring...
jag har fortfarande inte lyckats regga mig till projektet. betyder det att du inte vill ha mig eller att du inte aktiverat den funktionen?

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Independence 19:12 - 25:e September 2005 | Post #30
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
HärJ: Hur menar du regga dig till projektet? Det är bara fylla i sig själv längst ner på wikisidan ungefär.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





HärJ 22:02 - 26:e September 2005 | Post #31
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
det var inte svårare?
oj...då ska jag göra det Smiley
tack för hjälpen

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



nibbo 16:28 - 2:a December 2005 | Post #32
Administratör
Inlägg: 446


Skicka PM
Status för projektet nu?

-------------------------
Ja! Det är en ,,KTA pungsvansknapp på min avatar!



SaNz 20:23 - 5:e Januari 2006 | Post #33
Medlem
Inlägg: 77


Skicka PM
Jga skulle gärna komma med idéer och sånt, kan inte koda mycket men har friskt med idéer.

-------------------------
Det är helheten som räknas... Så skit inte i hälften!



Sidor: 1 2

Forum huvudsida -> Projekt -> Webbaserat strategispel
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen