Forum: Jag har blivit troende

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Jag har blivit troende

Sidor: 1 2

Till botten

ozamosi 23:06 - 2:a September 2005 | Post #1
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Jag trodde inte att den här dagen skulle komma, men jag har blivit troende. Jag känner att jag har nått en ny nivå i mitt liv.

Jag har blivit rörd av Hans Nudliga Bihang. Härmed förklarar jag mig Pastafari.

Alla ni kanske inte har hört talas om oss, så jag ska ge en liten sammanfattning. En Pastafari tror på Det Flygande Spaghettimonstret. Vi kan bevisa att han skapade jorden ganska nyligen, och om Kol-14-metoden visar något annat beror det på att Han ändrar resultaten - Han är givetvis osynlig, så vi kan aldrig se Honom, men vi har långa texter som beskriver att Han finns, och då måste det ju vara så!

Vi hävdar att anledningen till all världens problem - växthuseffekten, jordbävningar etc - beror enbart på att antalet pirater i världen (nej, fildelare räknas inte, för de har inte svärd) har minskat.

Vi vill att de skolor som lär ut den kristna kreationismen (flera skolor i kansas och övriga usa gör det) också ska lära ut teorin om Det Flygande Spaghettimonstret - gör de inte det tvingas vi tyvärr ta till juridiska metoder! Om vi låter det här fortsätta kommer nämligen Han bli väldigt arg...

Vår profet är Bobby Henderson, och hans hemsida är http://www.venganza.org/index.htm

Edit: kansas, inte kanada...

-------------------------
Ljusblå

Senast redigerad 00:31 - 3:e September 2005


LadyFrost 23:23 - 2:a September 2005 | Post #2
Medlem
Inlägg: 300


Skicka PM
jag måste säga att jag finner denna religion högst tilltalande, men vad säger den om att äta pasta? ,,r spagetthin helig? Och kommer denna tro kollidera med mitt dyrkande av chokladkaka?

-------------------------
Frihetskämpe

Senast redigerad 23:24 - 2:a September 2005


ozamosi 23:29 - 2:a September 2005 | Post #3
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Jadu... Det är inte jag som är profeten...

Vi kanske skulle fråga Hans högra hand?

För er andra (det är flest killar här, right? Smiley ) så utlovar Han att alla som tror på honom kommer till himlen, och att vi där kommer att mötas av en strip-fabrik samt en öl-vulkan!

Notera förresten att böner avslutas med Ramen - namnet på en typ av japansk nudelrätt.

-------------------------
Ljusblå



HärJ 23:30 - 2:a September 2005 | Post #4
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
jag älskar folk med humor.
religion hör inte hemma i vetenskapen.
håller med han. om Gud finns så har han nog humor och förstår.
med humorn som vapen ska vi utrota ondskan Smiley

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



ozamosi 00:36 - 3:e September 2005 | Post #5
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Efter lite nogrannare undersökningar verkar det som att en Sann FSM:are äter pasta så mycket han bara kan.

-------------------------
Ljusblå



Electrode 01:22 - 3:e September 2005 | Post #6
Medlem
Inlägg: 19


Skicka PM
hahah kul skämt ozamosi Smiley. MAn skulle ju va blåst om man trodde på något sånt där

-------------------------
Ingen signatur!



Celeron 07:37 - 3:e September 2005 | Post #7
Medlem
Inlägg: 418


Skicka PM
    Citat av HärJ:
med humorn som vapen ska vi utrota ondskan Smiley


Bra sagt! Jag har en idé. Vi åker till alla länder som det krigas i med stooora flygplan och släpper ut skämt saker överallt! Smiley Det kan fungera Smiley

-------------------------
Det viktigaste är att ha roligt! Har ny hemsida: http://www.freewebs.com/cpperik/



HärJ 10:39 - 3:e September 2005 | Post #8
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
    Citat av Celeron:
    Citat av HärJ:
med humorn som vapen ska vi utrota ondskan Smiley


Bra sagt! Jag har en idé. Vi åker till alla länder som det krigas i med stooora flygplan och släpper ut skämt saker överallt! Smiley Det kan fungera Smiley

det är en underbar ide.
varför inte släppa ner clowner? Smiley

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Celeron 12:19 - 3:e September 2005 | Post #9
Medlem
Inlägg: 418


Skicka PM
Jaaa! Fast det får nog vara clowner med skottsäkra västar Smiley

-------------------------
Det viktigaste är att ha roligt! Har ny hemsida: http://www.freewebs.com/cpperik/



ozamosi 14:33 - 3:e September 2005 | Post #10
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
    Citat av Electrode:
hahah kul skämt ozamosi Smiley. MAn skulle ju va blåst om man trodde på något sånt där

Vaddå skämt?

FSMism (Flygande SpaghettiMonstret) är lika seriöst, och lika mycket vetenskap som kristendomen. Säg att det finns en gud: på vilket sätt är det normalt att påstå att han är en skäggig gubbe, men inte normalt att säga att han är ett piratälskande Spaghettimonster..?

Vi har faktiska bevis för att FSM finns, och att han älskar pirater. Vi har långa böcker som beskriver att FSM skapade universum. Skapelseberättelsen är som följer:

Första dagen skapade han ett berg, ett träd och en dvärg. Det sista var väldigt klurigt, eftersom han vart tvungen att göra en liten människa, och han hade aldrig gjort någon förut. De tre följande dagarna skapade han allt annat, och efter att ha skapat hela universum på bara 4 dagar tog han ledigt resten av veckan.

Vi bevisar att han gillar pirater med den här grafen: http://www.venganza.org/piratesarecool4.jpg
Ser ni inte hur väl grafen överensstämmer?

BoingBoing har lovat en miljon dollar till den som kan bevisa att Jesus Inte är son till FSM - om det nu är så löjligt som du säger så är det väl inga problem att hova lite pengar?

(till de det berör: Jag försöker inte förlöjliga kristendomen, bara kristna fanatiker som tror att religion är vetenskap. Fast iofs... Tar ni illa upp av det här räknas ni förmodligen som fanatiker, och i så fall förtjänar ni att ta illa upp)

-------------------------
Ljusblå



Independence 15:20 - 3:e September 2005 | Post #11
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Lika seriösa som kristendomen? Jag gissar på att ett antal miljoner människor har dött på grund utav att de tror på kristendomen och att de gjorde en hel del tokiga saker för de tror att det finns en gud, hur många människor har offrat sitt liv för det flygande spaghettimonstret? Jag ser detta som ett tecken på att kristendomen, eller iaf de som utövar den, är mer seriösa.

Förövrigt skulle man nog kunna tolka detta som en förlöjling av kristendomen, och någon tokig människa kan säkert hävda att det är hets mot folkgrupp eller något liknande, och således borde jag kanske låsa tråden för att inte bli stämd själv.. Det skulle å andra sidan minst lika olagligt att stänga tråden pga samma anledning, så jag låter den vara Smiley

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





ozamosi 15:40 - 3:e September 2005 | Post #12
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Religionsfrihet! Att påstå att min religion är hets mot folkgrupp är väl ändå (om något) hets mot folkgrupp...

Vissa av de som utövar kristendomen tror kanske starkare på den än flera än de som tror på FSM, men vi har precis lika mycket bevis som de kristna har för respektive skapelseberättelse.

Sen tycker jag att det Borde vara fler som tror på spaghettimonstret än på Gud.

Gud slaktar (hjälper folk att slakta) folk för att de inte tror på honom (Gud såg till att alla som bodde i Judeen dog/blev utkörda etc så att judarna skulle få bo där). FSM tycker att vi ska samlas och äta pasta och nudlar tillsammans (även om han blir arg om man lär ut de kristnas - och inte vår - skapelseberättelse som vetenskap). Alla som inte lever ett helt perfekt liv (vilket är omöjligt) påstås komma till helvetet. Pastafaris försöker leva ett moraliskt flummigt liv för att efterlikna Hans nudliga bihang. ,,r det bara jag som tycker att FSMism är sundare..?

Faktum är att tre stycken av de 10 i Kansas skolstyrelse vill att FSM ska undervisas tillsammans med kristendom i skolan under NO-lektionerna.

-------------------------
Ljusblå



FunkyChicken 20:19 - 3:e September 2005 | Post #13
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
Det vore nog brott mot riktlinjerna hos en fem-sex av de religioner jag redan är med i (jag råkade tex en gång rabbla den islamska trosbekännelsen tre gånger på arabiska och är därför muslim på livstid, vare sig jag vill eller inte *doh*) att börja dyrka ett spagetthimonster, men annars verkar FSM helt klart trevligare än mycket annat jag hört om den senaste tiden...




HärJ 17:39 - 4:e September 2005 | Post #14
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
    Citat av ozamosi:

Alla som inte lever ett helt perfekt liv (vilket är omöjligt) påstås komma till helvetet.

nu finns det ju olika läror och du tar extrem fallet...
katolska kyrkan under medeltid till renässans(stavning?) ungefär Smiley
för övrigt är det bara katolikerna som tror på helvetet.

men jaja...

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



ozamosi 17:51 - 4:e September 2005 | Post #15
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Som sagt: det är fanatiker jag kritiserar.

-------------------------
Ljusblå



HärJ 18:24 - 4:e September 2005 | Post #16
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
ok.
jag tog aldrig åt mig Smiley

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



HärJ 18:24 - 4:e September 2005 | Post #17
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
ok.
jag tog aldrig åt mig Smiley

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



spennis 00:51 - 15:e April 2007 | Post #18
Medlem
Inlägg: 8


Skicka PM
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråtta..Och det tragiska i det hela är att ni värka serigösa...Hmm..
Och för det andra..gud what so ever har aldrig funits....Jag blir så jä** trött på folk som tror att han eller det har funits..




Independence 00:52 - 15:e April 2007 | Post #19
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
    Citat av spennis:
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråtta..Och det tragiska i det hela är att ni värka serigösa...Hmm..
Och för det andra..gud what so ever har aldrig funits....Jag blir så jä** trött på folk som tror att han eller det har funits..


Okej, kan du inte se ironin i det här blogginlägget tror jag ärligt talat att hoppet är ute för dig att kunna överleva på det här forumetSmiley

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





ozamosi 00:59 - 15:e April 2007 | Post #20
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
    Citat av spennis:
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråtta..Och det tragiska i det hela är att ni värka serigösa...Hmm..
Och för det andra..gud what so ever har aldrig funits....Jag blir så jä** trött på folk som tror att han eller det har funits..

Den här tråden är till för att diskutera Honom - det flygande spaghettimonstret. Om du inte tror på honom - fine, men låt mig ha min tro i fred. Jag attackerar inte dig och din tro (eller brist på sådan). Vill du skapa en tråd för gudslösa ateister, gör det.

-------------------------
Ljusblå



HärJ 01:03 - 15:e April 2007 | Post #21
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
    Citat av spennis:
Och för det andra..gud what so ever har aldrig funits....Jag blir så jä** trött på folk som tror att han eller det har funits..

OK!
Jag är trött på folk som inte kan acceptera att det finns folk som jag som faktiskt tror på Gud.
Du får gärna tro att Han aldrig funnits så kan jag fortsätta tro att Han finns.

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



spennis 01:08 - 15:e April 2007 | Post #22
Medlem
Inlägg: 8


Skicka PM
amen snälla du..Vet du hur många personer som heter gud..Jesus..osv..Det fanns flertal berättelse om personer som kunde hela andra..O så råkade jesus och den historien bli känd...EN BER,,TTELSE...
Du får tro vad du vill!......




Independence 01:10 - 15:e April 2007 | Post #23
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
    Citat av spennis:
amen snälla du..Vet du hur många personer som heter gud..Jesus..osv..Det fanns flertal berättelse om personer som kunde hela andra..O så råkade jesus och den historien bli känd...EN BER,,TTELSE...
Du får tro vad du vill!......


,,ven om det finns många brister i bibeln betyder inte det att man måste överge all övertygelse om religion överhuvud taget?
Själv är jag dock inte religiös. Skulle bara skicka in dom där pappren om urträde från svenska kyrkan någon dag...

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





spennis 01:12 - 15:e April 2007 | Post #24
Medlem
Inlägg: 8


Skicka PM
jaja





ozamosi 01:13 - 15:e April 2007 | Post #25
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
    Citat av spennis:
Vet du hur många personer som heter gud..Jesus..osv..

Gud (dvs Jahvre, eller hur det nu brukar stavas) har jag aldrig hört talas om att någon heter. Jesus... Tja, jag hade blivit mer förvånad om han hade hetat Ichvitshaslambramba, med tanke på att hans föräldrar gav honom hans namnSmiley

-------------------------
Ljusblå



Sidor: 1 2

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Jag har blivit troende
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen