Forum: WTH - en annan synvinkel

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> WTH - en annan synvinkel

Sidor: 1

Till botten

LadyFrost 10:44 - 6:e Augusti 2005 | Post #1
Medlem
Inlägg: 300


Skicka PM
För att fylla på ozamosis inlägg om WTH tänkte jag klottra en blogg. Hans del var den geekiga biten, så jag vill ta upp atmosfären.

Eventet är uppbyggt av volunteers, vilket gör att det inte finns någon tydlig gräns mellan "organisationen" och "de som är där". Alla är delaktiga i det som händer på något sätt, och det gör att ingen är direkt förmer än någon annan.

Som jag skrev i ozamosis blogg så handlar det inte om att komma dit och kunna allt, utan det handlar om att lära sig. Om jag hade kunnat allt, vad hade jag då haft för glädje av det? Istället samlas geeks från hela världen för att utbyta åsikter, influera varann och revidera vad man tycker. ,,ven i frågor som man anser att det finns en rätt och en felaktig åsikt om har man ändå chansen att höra argumenten från båda sidor.

En annan faschinerande sak var att jag, med alla mina tusen frågor som jag ställer om jag inte förstår, var fullt accepterad och folk förklarade gärna när jag såg ut som ett levande frågetecken. Man (jag) tror ju att geeks anser att om man inte vet allt om det de pratar om så är man bara ivägen i diskussionen, men inte där. Smiley

Alkohol och droger: Jag hade en bestämd inställning till alkohol och dylikt - folk som dricker blir görfulla, otrevliga och kaskadspyr (för många nollefester med en fjortisklass...), men även den åsikten fick jag vackert revidera Smiley Jag kunde ärligt talat knappt märka att folk drack alkohol/rökte mariuana/osv, eftersom att alla fortfarande var lika trevliga och pratade glatt om geeksaker. Webmind (ja, vi umgicks rätt mycket med honom, och det är jag glad för - jag lärde mig massor om massor av honom) sa att skillnaden är att folk där oftast inte dricker för att bli fulla utan för att det är trevligt och gott. Tänk om alla i Sverige kunde ha samma åsikt...

Well, min huvudsakliga slutsats är: om du är öppen för andras åsikter och argument, vill veta mer om allt och vill träffa en himla massa underbara människor är WTH och liknande event perfekta. Jag lärde mig mer om mig själv på den veckan än jag gjort på 18 år, och jag tror faktiskt att WTH har hjälpt mig att inse vad som är viktigast för mig och hur jag ska vara för att må bra.

-------------------------
Frihetskämpe



Sidor: 1

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> WTH - en annan synvinkel
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen