Forum: Interaktiv plattform för informationsutbyte

Forum huvudsida -> Projekt -> Interaktiv plattform för informationsutbyte

Sidor: 1

Till botten

T_CI 17:49 - 20:e November 2010 | Post #1
Medlem
Inlägg: 1


Skicka PM

Hallå

Jag har en idé om att bygga en webbaserad interaktiv plattform för informationsutbyte med en hög säkerhetsnivå.

Med andra ord ett forum med specialegenskaper som är lämpat att användas för kommunikation inom en organisation. Det ska gå att lägga upp inlägg i systemet som andra ska kunna bygga vidare på, genom exempelvis kommentarer. Det ska även vara en bra sökfunktion och bra kategoriseringsmöjlgiheter för att underlätta hanteringen av det som läggs upp.

Jag har idén och de kunskaper som är kopplade till detta men saknar tyvärr de programmeringskunskaper eller liknanade som krävs. Därför är jag ute efter att få så mycket tips som möjligt på hur detta ska byggas.

Uppskattar verkligen alla tips jag får.






Azarlak 20:42 - 29:e December 2010 | Post #2
Medlem
Inlägg: 23


Skicka PM

Jag håller fortfarande på och lär mig att programmera, men det går snabbt framåt, och så länge kanske jag kan hjälpa till med något annat?



-------------------------





martin310 09:52 - 23:e Februari 2011 | Post #3
Medlem
Inlägg: 132


Skicka PM

Om du ska göra något på webben, så kan du nästa glömma c++, för på webben är det språk som PHP, ASP, ASP:NET (C# och VB). Även om dessa är väldigt lka c++, så kan du inte använda din vanliga komplikator.
För att välja språk, måste du tänka på vad för server du hade tänkt dig. T.ex. ska du köra på en windows server så kan du använda vilket som helst utav de språk jag precis nämde. Men om du kör på vad som helst annat, så är det bara PHP, utav de språk jag nämnde, som funkr över allt.
Nu kanske du undrar vart du kan lära dig PHP; precis över allt! Jag skulle rekommendera dig att börja läsa igenom och lära dig webbens grunder; HTML, CSS och Java Script. Vad du än kommer göra så är det garanterat att du kommer röra de språken.
http://w3schools.com/ här kan du lära dig allt om webben, från TCP protokollet till Flash!

Annars så låter det som en väldigt bra idé om den genomförs på rätt sätt, önskar dig lycka till!



-------------------------

Hjälp jorden med Granola, det är gratis och funkar på både Windows och Linux, och försämrar inte datorns prestandad!





Sidor: 1

Forum huvudsida -> Projekt -> Interaktiv plattform för informationsutbyte
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen