Forum: Nytt tävlingsförslag

Forum huvudsida -> Förslag och buggar -> Nytt tävlingsförslag

Sidor: 1

Till botten

Dojjan 13:18 - 4:e Juni 2005 | Post #1
Medlem
Inlägg: 114


Skicka PM
Tänkte komma med ett förslag om hur en tävling här på blinkenlights kan organiseras. Vad för mål tävlingen har har jag inte kommit på, men själva id'en är väl lite annorlunda.

Istället för att vara ensam, är man ett team bestående av medlemmar på blinkenlights. Man får inte bara 48 timmar på sig, utan en vecka vilket gör att uppgifterna kan vara lite större. Vet inte om det är någon bra idé, men vad tycker ni?




Independence 13:56 - 4:e Juni 2005 | Post #2
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Det låter ju bra, jag är dock lite rädd att det inte finns medlemmar nog att sätta upp särskilt många lag. Men låter man flera andra siter veta om tävlingen kanske lag från andra sidor kommer och tävlar.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





HärJ 17:27 - 4:e Juni 2005 | Post #3
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
2 lag blir det nog...
men att bjuda in andra sidor är nog ingen dum idé

Fint tävlingsförslag btw Smiley

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



whizz 17:52 - 4:e Juni 2005 | Post #4
Medlem
Inlägg: 11


Skicka PM
Bättre utan team och istället att man har en vecka på sig.
Varför inte se upp en riktigt utmaning och se vem som kan koda bästa partikel effekt eller något liknande utan 3d acc, alltså inget directX/OpenGL.




-------------------------
Ingen signatur!



eroth 18:23 - 4:e Juni 2005 | Post #5
Medlem
Inlägg: 16


Skicka PM
    Citat av whizz:
Bättre utan team och istället att man har en vecka på sig.
Varför inte se upp en riktigt utmaning och se vem som kan koda bästa partikel effekt eller något liknande utan 3d acc, alltså inget directX/OpenGL.





Whizz vi vet redan vem som inte gillar DirectX och OpenGL
Smiley

-------------------------
Ingen signatur!



Independence 15:43 - 14:e Juni 2005 | Post #6
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Jag har funderat lite på ett liknande förslag nu, och det är möjligt att det dyker upp en tävling där man med hjälp utav projekthanteringssystemet här på blinkenlights ska genomföra ett projekt med minst tre medlemmar under en längre period. Med en längre period menar jag flera veckor troligtvis. Jag tror inte att det man ska göra kommer vara särskilt specifikt, utan mera att man fokuserar på att det är ett lagprojekt med många medlemmar.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Sidor: 1

Forum huvudsida -> Förslag och buggar -> Nytt tävlingsförslag
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen