Forum: cin.get();

Forum huvudsida -> Programmering -> cin.get();

Sidor: 1

Till botten

noxy 19:09 - 4:e Maj 2010 | Post #1
Medlem
Inlägg: 6


Skicka PM
Jag har just börjat läsa eran guide och jag får det där att programmet stänger ner sig men när jag lägger in detta så så säger dev-c++ att det ´är något fel och jag lägger in den innan return 0; eller så öppnar den inte alls programmet kan det ha något med att jag använder windows 7?




martin310 21:41 - 4:e Maj 2010 | Post #2
Medlem
Inlägg: 132


Skicka PM
Är du säker på att du stavar cin.Get(); rätt?
return 0; avslutar programmet

-------------------------

Hjälp jorden med Granola, det är gratis och funkar på både Windows och Linux, och försämrar inte datorns prestandad!





noxy 21:59 - 4:e Maj 2010 | Post #3
Medlem
Inlägg: 6


Skicka PM
Jag kopiera det direkt från nybörjar guiden som finns på denna sida så jag tror det är rätt iafSmiley




Vitdom 07:45 - 5:e Maj 2010 | Post #4
Medlem
Inlägg: 71


Skicka PM
Pröva med att lägga till en till cin.get();, alltså så att du har två stycken cin.get;.

Fungerar inte det, så kopiera felmeddelandet och visa det för oss så kan vi lättare se vad som är fel.

-------------------------





martin310 08:19 - 5:e Maj 2010 | Post #5
Medlem
Inlägg: 132


Skicka PM
Jag kom just på att jag har haft liknande problem med att cin.get() inte fungerar. Oftast direkt efter någon for av input.

-------------------------

Hjälp jorden med Granola, det är gratis och funkar på både Windows och Linux, och försämrar inte datorns prestandad!





noxy 09:59 - 5:e Maj 2010 | Post #6
Medlem
Inlägg: 6


Skicka PM
Om jag lägger in det (jag använder dev-c++) antingen får blir det röd markerat eller så öppnas inte programmet alls.




Vitdom 18:54 - 6:e Maj 2010 | Post #7
Medlem
Inlägg: 71


Skicka PM
Hjälp oss att hjälpa dig genom att visa oss felmeddelandet som du får.

Alternativt kan du visa oss källkoden.

-------------------------





Sidor: 1

Forum huvudsida -> Programmering -> cin.get();
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen