Forum: Söker programmerare i php/mysql

Forum huvudsida -> Projekt -> Söker programmerare i php/mysql

Sidor: 1

Till botten

clanclashes 08:16 - 15:e April 2010 | Post #1
Medlem
Inlägg: 2


Skicka PM
Hej!
Jag söker någon eller några som är duktiga på php och mysql och som vill hjälpa mig att utveckla ett webbaserat mmo strategispel. (www.clanclashes.tk)

För några veckor sedan blev jag inspirerad till att skapa ett nytt webbaserat MMO strategispel. Jag satte mig ner och började skriva ihop lite idéer och utvecklade det snart mer och mer. I dagsläget finns nästan ett färdigt spel - på pappret. Problemet är att jag har extremt få kunskaper om php och mysql som jag har tänkt att bygga spelet på. Jag har programmerat mycket i mina dagar, både privat men även inom diverse utbildningar. Jag har därför ganska bra insikt i hur program byggs upp och har kunnat skapa en struktur för spelet, hur jag vill att det skall byggas, inte bara rent idémässigt, men också teoretiskt med hur databaser ska se ut, hur jag vill att vissa filer och funktioner ska fungera. Problemet är som sagt var att jag inte kan göra det praktiskt eftersom jag saknar tillräckligt kunskaper i just "kodknackning" i php och mysql. Jag skulle därför behöva hjälp med detta.

Om någon är intresserad får ni gärna skriva ett mail till clanclashes@hotmail.com. Gå gärna också in och kika på www.clanclashes.tk, där finns enheldel information om spelet.




lambdakalkyl 11:29 - 16:e April 2010 | Post #2
Medlem
Inlägg: 3


Skicka PM
Till att börja med vore det lämpligt att vara tydlig med vilken typ av arbetsbörda det rör sig om (heltid, halvtid, etc.,) vilken storleksordning på kompensation det handlar om och faktiska detaljer om ditt projekt - utan att ha sett ditt designdokument är det omöjligt att veta att man inte ger sig in i ett dödfött projekt.

"We can not offer any money for the help, at least not right now. Instead we want to offer a deal that pays money when the site/game begins making profit," som du skriver på projektets websida, ger inte heller ett seriöst intryck. Alla vet att det betyder "du kommer inte att få ett öre, eftersom projektet kommer att överleva max två månader."

Slutligen kan du glömma direkt att leverera ett MMO-strategispel på ett halvår; att du tror att någonting sådant är möjligt ger inte heller ett bra intryck.




clanclashes 14:02 - 16:e April 2010 | Post #3
Medlem
Inlägg: 2


Skicka PM
Ja du vad kan jag säga. Jag är seriös, men jag är en privatperson som vill dra igång ett projekt och söker folk som kan hjälpa till. Jag är ingen arbetsgivare i den bemärkelse, utan söker snarare ett team som vill jobba på sin fritid med detta projektet.

Jag förstår att det kanske inte låter så seriöst om man tänker sig att det var ett företag som gjorde en sådan annons. Men som sagt var, jag är privatperson och jag söker några som vill slå sig ihop med mig.

Vad jag förstår på dig så är du en professionell programmerare, du jobbar som programmerare eller något sådant. Då är detta inte något för dig. Du bör söka dig till företag som jobbar med projekt som kan erbjuda en säker inkomst. Själv söker jag folk som mig själv som vill ha något att göra vid sidan av. Kanske vid sidan av studierna eller liknande. Blir det bra så blir det, blir det inte bra så har vi haft kul under tiden. Alltså inte så jätteseriöst nej.




martin310 15:49 - 16:e April 2010 | Post #4
Medlem
Inlägg: 132


Skicka PM
Är det någon info om spelet du kan läcka, är lite intresserad av projectet. Tror det blir för mycket för mig om jag skulle vara med.

Förresten, vilka språk kan du?

-------------------------

Hjälp jorden med Granola, det är gratis och funkar på både Windows och Linux, och försämrar inte datorns prestandad!



Senast redigerad 16:31 - 16:e April 2010


Sidor: 1

Forum huvudsida -> Projekt -> Söker programmerare i php/mysql
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen