Användarprofil

Uppgifter
Användarnamn
Email
Besök -
Hemsida Ingen
Plats (stad)
Senaste besök 01:00 - 1:a Januari 1970
Poster i forumet
Varningar
Grupp
Medlem sedan 01:00 - 1:a Januari 1970
Artiklar och filer
Den här användaren har inga artiklar eller filer

Avatar


Presentation av

Den här användaren har inte skapat någon personlig presentation.

Senaste inläggen i forumet

Behöver Facebook application
Vad har du tänkt göra med adresserna, och hur har du tänkt informera dina användare om behandlingen av deras personuppgifter? Vem är din personuppgiftsansvarige?

Jag kan komma på en hel drös med användningsområden för en databas full av mailadresser, allihop i konflikt med PUL. Vill du ha seriös hjälp med ditt projekt får du nog bistå med mer information för att övertyga folk om att de inte riskerar X antal månader i fängelse om de nappar på ditt erbjudande.

Postad 20:44 - 14:e Juli 2010
Winsock, chars och nummerproblem!
Om du bara vill skicka heltal och vet att server och klient alltid kommer att köras på maskiner med samma word size och endianness är det betydligt enklare att göra:
// på servern
int n = 100;
send(Socket, (char*)&n, sizeof(int), 0);

// på klienten
int n;
recv(Socket, (char*)&n, sizeof(int), 0);


Anyway, problemet du ser beror på att du inte skickar den avslutande -byten i strängen, det är också därför du måste ha med mellanslag i p2pos. För att fixa till detta kan du använda strlen(pos2)+1 som längd till send() istället för strlen(pos2).

Dock är din kod full av problem som antyder att du inte förstår pekare eller hur data lagras i datorns minne ordentligt. Om du envisas med att använda C eller C++ (vilket du inte borde eftersom C är värdelöst för allt utom systemprogrammering och C++ är värdelöst till allting utom bastardiserad halv-OOP där prestanda är det i särklass viktigaste) måste du ovillkorligen ha en bra förståelse för de sakerna, och du borde inte ge dig på sockets (eller någonting annat mer komplicerat än en länkad lista) förrän du känner dig helt säker på dem.

Jag skulle dock hellre rekommendera att börja med Haskell, Python eller något annat högnivåspråk istället.

Postad 01:47 - 8:e Juli 2010
Söker programmerare i php/mysql
Till att börja med vore det lämpligt att vara tydlig med vilken typ av arbetsbörda det rör sig om (heltid, halvtid, etc.,) vilken storleksordning på kompensation det handlar om och faktiska detaljer om ditt projekt - utan att ha sett ditt designdokument är det omöjligt att veta att man inte ger sig in i ett dödfött projekt.

"We can not offer any money for the help, at least not right now. Instead we want to offer a deal that pays money when the site/game begins making profit," som du skriver på projektets websida, ger inte heller ett seriöst intryck. Alla vet att det betyder "du kommer inte att få ett öre, eftersom projektet kommer att överleva max två månader."

Slutligen kan du glömma direkt att leverera ett MMO-strategispel på ett halvår; att du tror att någonting sådant är möjligt ger inte heller ett bra intryck.

Postad 11:29 - 16:e April 2010

Skicka meddelande
Läs s blog