Forum: Miniräknare

Forum huvudsida -> Programmering -> Miniräknare

Sidor: 1

Till botten

NULL 19:28 - 8:e Juni 2009 | Post #1
Medlem

Skicka PM
Jag tänkte börja med ett nytt projekt idag. Det är säkert väldigt lätt, men jag tycker det är passande för en nybörjare.

Det jag planerar att skapa är en, för mig "avancerad miniräknare". Den ska innehålla pi, funktioner, räknesätt osv. Ska sedan dela med mig av den till andra kompisar som läser mycket matematik som mig. Men jag tänker långt.

Men till frågan nu. Det är inte den fullständiga koden jag är ute efter, vill skapa för att lära mig.

Som ni säkert förstår, har ingen lust att köra denna miniräknare i DOS, utan vill att den ska köras på samma sätt som Kalkylatorn under Windows XP.

Jag skriver mina program och kompilerar i DevC++. Ska jag välja Windows Application istället för Console Application? Jag kikade faktist lite på exempelkoden i Windows Application delen och det verkar vara ganska mycket nytt.

Tacksam för information.

martin310 19:41 - 8:e Juni 2009 | Post #2
Medlem

Skicka PM
Du får välja Windows Application, sen får du lära dig Windows API. Progga.

Eller ladda ner Visual Studio C++ 2008 Express Edition och gör designen med windows forms visuellt.

Your choice

-------------------------

Hjälp jorden med Granola, det är gratis och funkar på både Windows och Linux, och försämrar inte datorns prestandad!

NULL 20:22 - 8:e Juni 2009 | Post #3
Medlem

Skicka PM
    Citat av martin310:
Du får välja Windows Application, sen får du lära dig Windows API. Progga.

Eller ladda ner Visual Studio C++ 2008 Express Edition och gör designen med windows forms visuellt.

Your choice

Visual Studio är väl mer automatiskt skapande och mindre manuellt kodande? Roligare att skriva koden själv. Men ska kika runt lite.

Thx

martin310 18:30 - 9:e Juni 2009 | Post #4
Medlem

Skicka PM
Du kan välja om du vill skriva koden själv eller använda forms.

-------------------------

Hjälp jorden med Granola, det är gratis och funkar på både Windows och Linux, och försämrar inte datorns prestandad!

Sidor: 1

Forum huvudsida -> Programmering -> Miniräknare
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen