Forum huvudsida -> Övrigt -> Blinkenlights hackat?
Sidor: 1
Nissebosselasse | 16:20 - 10:e Januari 2009 | Post #1 | |
Medlem Inlägg: 490 Skicka PM |
Gick in på sidan igår (eller förrgår) och då dök det upp en bild på ett barn i slöja som viftade med en flagga...? ------------------------- http://pushingcows.se Gula Nallen |
HärJ | 17:03 - 10:e Januari 2009 | Post #2 | |
Moderator Inlägg: 1198 Skicka PM |
ja, det kallas defacing det var en palestinsk flagga btw ------------------------- Tänk om jag vore en skalärprodukt! |
Azarlak | 09:48 - 4:e Januari 2011 | Post #3 | |
Medlem Inlägg: 23 Skicka PM |
HärJ, vad är en skalärprodukt? -------------------------
|
HärJ | 12:24 - 5:e Januari 2011 | Post #4 | |
Moderator Inlägg: 1198 Skicka PM |
Inte för att jag vet vad det har med att blinkenlights blev deface:at 2009 att göra men... Skalärprodukten är en inre produkt, definierad på ett n-dimensionellt rum, mellan två vektorer. Låt oss säga att vi har vektorerna a och b. Skalärprodukten blir transponatet av a multiplicerat med b, vilket borde vara uppenbart då vi vill ha en skalär. I det komplexa fallet får man naturligtvis inte glömma bort att ta komplexkonjugatet av a transponat. En annan, lite mer geometrisk, tolkning är att skalärprodukten är produkten av de båda vektorernas norm samt cosinus för den mellanliggande vinkeln. Man kan således avgöra hurvida en vinkel är ortogonal, eller ej. Det finns väldigt mycket mer att säga om denna underbara produkt, men jag nöjer mig med detta. ------------------------- Tänk om jag vore en skalärprodukt! |
Azarlak | 13:48 - 6:e Januari 2011 | Post #5 | |
Medlem Inlägg: 23 Skicka PM |
/me fattar inte. -------------------------
|
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Övrigt -> Blinkenlights hackat?
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2024-12-22 04:33
Vecka: 51
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.