Forum: Jobbigt.

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Jobbigt.

Sidor: 1

Till botten

Celeron 18:14 - 15:e Maj 2005 | Post #1
Medlem
Inlägg: 418


Skicka PM
Varför känns det så jobbigt att programmera iblend. Man vill programmera, men ändå inte. Nu SKA jag i alla fall programmera en ny fiende på mit plattforms spel. En flygande orbot Smiley. Vad tycker ni om storyn (jag skrev den igår):

Vi är mitt uppe i ett krig år 2396. En liten grupp rebeller gör uppror mot tyrannen som kallar sig Vapnet. Den lilla gruppen rebeller består utav f.d. elit soldater och forskare, som utvecklar skydd åt soldaterna och strids robotar. Rebellerna försöker få ut striderna på platser där det finns så lite människor som möjligt så att inga oskyldiga ska bli skadade eller dödade. Vapnet vet det och försöker få in striderna i städerna. Forskarna har ett svårt jobb eftersom rebellerna aldrig kan stanna länge på samma ställe. Men dom höll nu på att komma på en fantastisk robot som hur lätt som helst kunde se skillnad på en oskyldig och en av Vapnets soldater när som helst och var som helst. Robotens vanliga vapen dödade heller ingen utan gjorde dem förlamade i ca 50 timmar och när dom var förlamade kunde rebellernas soldater lätt hämta dom. Roboten var nästan färdig, men några av Vapnets spioner hittade och tog sig in i rebellernas läger och stal alla robotens delar. Men det var något fel på spionernas utrustning (troligtvis för att Vapnet inte satsat tillräckligt mycket pengar på forskning) så när spionerna hade kommit en bit, in i staden, så började dom tappa delar av roboten. Rebellerna skickade iväg en spion robot för att se vart Vapnets spioner tog vägen.

Man spelar roboten som rebellerna skickar iväg efter spionerna. Nån som kommer på ett bättre namn än Vapnet på tyrannen? Det är inte riktigt bra tycker jag. Vad tycker ni annars om storyn?

-------------------------
Det viktigaste är att ha roligt! Har ny hemsida: http://www.freewebs.com/cpperik/



nibbo 18:45 - 15:e Maj 2005 | Post #2
Administratör
Inlägg: 446


Skicka PM
Bill Gates? Smiley nej men det är väll det ondaste namnet jag kan komma på Smiley .

-------------------------
Ja! Det är en ,,KTA pungsvansknapp på min avatar!



Celeron 20:08 - 15:e Maj 2005 | Post #3
Medlem
Inlägg: 418


Skicka PM
Bill Gates är inte ond. Han är bara en vanlig man, fast med väldigt mycket pengar Smiley . Jag kanske kan använda Darth Vader Smiley . Mitt spel är ju ändå så likt Star Wars: Några rebeller slåss mot ett imperium. Det finns en hänsynslös och ond ledare för imperiet. Rebellerna byter ofta bas... Men finns det verkligen inget annat ont namn?

-------------------------
Det viktigaste är att ha roligt! Har ny hemsida: http://www.freewebs.com/cpperik/



Jeff 20:51 - 15:e Maj 2005 | Post #4
Medlem
Inlägg: 38


Skicka PM
Får jag slå ett slag för Thengil?

-------------------------
Ingen signatur!



HärJ 21:00 - 15:e Maj 2005 | Post #5
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
jag måste slå ett slag för Tengil!
men det låter väldigt likt Star wars

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Celeron 06:39 - 16:e Maj 2005 | Post #6
Medlem
Inlägg: 418


Skicka PM
Tengil. Hmm. Inte dåligt. Bra. Mycket bra. Fantastiskt!

-------------------------
Det viktigaste är att ha roligt! Har ny hemsida: http://www.freewebs.com/cpperik/



nibbo 07:52 - 16:e Maj 2005 | Post #7
Administratör
Inlägg: 446


Skicka PM
Tengil är väl han i ronjarövardotter?

-------------------------
Ja! Det är en ,,KTA pungsvansknapp på min avatar!



Jeff 08:21 - 16:e Maj 2005 | Post #8
Medlem
Inlägg: 38


Skicka PM
Nej, han i Bröderna Lejonhjärta. Fast det vore roligare om ni körde med Thengil istället för Tengil. Min biologilärare råkar heta Theng i efternamn så det föll sig naturligt att han blev Thengil ;-)

-------------------------
Ingen signatur!



HärJ 08:29 - 16:e Maj 2005 | Post #9
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
haha.
All makt åt Tengil vår befriare. Smiley

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Celeron 15:08 - 16:e Maj 2005 | Post #10
Medlem
Inlägg: 418


Skicka PM
Jefff: Bra idé! Då kan ingen säga att jag har kopierat namnet heller Smiley

-------------------------
Det viktigaste är att ha roligt! Har ny hemsida: http://www.freewebs.com/cpperik/



Jeff 16:35 - 16:e Maj 2005 | Post #11
Medlem
Inlägg: 38


Skicka PM
He, förutom möjligtvis från min klass som anamat "All makt åt Thengil vår befriande biologilärare, vän och kamrat" som slagord. Men i rättvisans namn så släpper vi dessa slagord under CC-licens så det är fritt frama tt kopiera och förbättra ;-)

(F -, "vän och kamrat" refererar till den gamla klassikern av Knutna Nävar - Sången om Stalin, som vi för övrig spelat just under våra biologilektioner. Och så säger dom att naturare inte har roligt...)

-------------------------
Ingen signatur!



HärJ 17:44 - 16:e Maj 2005 | Post #12
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
sången om stalin har man ju hört nåra gånger...
Teknikare + laptop har mer kul än naturare
"befriade biologilärare" lol

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Jeff 18:11 - 16:e Maj 2005 | Post #13
Medlem
Inlägg: 38


Skicka PM
Teknister kommer inte ens i närheten. Jag slår vad om att ni aldrig byggt en missil! ;-) Det innebar båda uträkningar gällande raketens bana för att träffa vårt mål samt en hel del kemi:ande för att få till en sprängladdning som inte var såpass farlig att vi skulle spränga huvuderna av oss men ändå lite rolig ;-)

-------------------------
Ingen signatur!



HärJ 21:54 - 16:e Maj 2005 | Post #14
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
laptop äger det där med hästlängder.

Vet du vad det är för skillnad på en kamel och en tekniker?
kamelen kan jobba 20dagar utan att dricka och en tekniker kan dricka 20dagar utan att jobba. Smiley

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



Jeff 22:04 - 16:e Maj 2005 | Post #15
Medlem
Inlägg: 38


Skicka PM
Jag vet inte, kanske är det jag, men jag tycker nog att det verkar mycket bättre att vara kamel än teknist.

-------------------------
Ingen signatur!



Sidor: 1

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Jobbigt.
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen