Forum: Ska bygga ny dator, komponentproblem

Forum huvudsida -> Hårdvara -> Ska bygga ny dator, komponentproblem

Sidor: 1

Till botten

Vitdom 14:04 - 16:e Juli 2008 | Post #1
Medlem
Inlägg: 71


Skicka PM
jag har tänkt att jag ska bygga en ny dator. Jag har kollat massvis med guider på webben och jag tror nog att jag förstår nu.

Men, det troligen(för mig) värsta problemet av alla är nog att köpa komponenterna.

När jag kollar på ett grafikkort från en affär(GeForce 9600gt) står det att det har PCI-E x16(ingen version angavs) och DDR3. Men enligt nvidia ska det ha PCI-E x16 2.0 och GDDR3. Kan ni säga vad jag ska tro?Smiley

Ska jag hitta en annan butik eller som skriver rätt specifikationer? Tänk om det är fel iallafal!? Om den är modifierad ändå!?Smiley Jag tror jag blir galen.

-------------------------





Tesuki 17:21 - 16:e Juli 2008 | Post #2
Medlem
Inlägg: 122


Skicka PM
titta inte på vad butiken skriver, de kan ingenting om vad produketers specifikationer är (jag jobbar själv då och då ett sådant företag)
kolla på tillverkanas hemsidor vad som står.





Vitdom 09:13 - 17:e Juli 2008 | Post #3
Medlem
Inlägg: 71


Skicka PM
Ok tack. Det är nog bra att göra så men jag har sett att vissa tillverkare skriver att specifikationerna kan ändras utan notiser och att man ska fråga affären. xD Men jag får väl prioritera affärer som är nära mig först så att jag kan titta på förpackningen om det står något.(eller manualen)

-------------------------



Senast redigerad 21:05 - 17:e Juli 2008


nibbo 23:40 - 17:e Juli 2008 | Post #4
Administratör
Inlägg: 446


Skicka PM
    Citat av Vitdom:
Ok tack. Det är nog bra att göra så men jag har sett att vissa tillverkare skriver att specifikationerna kan ändras utan notiser och att man ska fråga affären. xD Men jag får väl prioritera affärer som är nära mig först så att jag kan titta på förpackningen om det står något.(eller manualen)


äh, sånt är bara snack för att friskriva sig ifrån ansvar om något skulle skita sigSmiley Kolla på tillverkarens hemsida. Det står rätt därSmiley

-------------------------
Ja! Det är en ,,KTA pungsvansknapp på min avatar!



MikeNeuhaus 15:49 - 25:e November 2008 | Post #5
Medlem
Inlägg: 14


Skicka PM
Sedan ska även rekommenderas att satsa på ett HD4850 istället för 9600GT't, men det är ju självklart ditt val.Smiley




Sidor: 1

Forum huvudsida -> Hårdvara -> Ska bygga ny dator, komponentproblem
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen