Forum: 3D-grafiker sökes till koncept-motor

Forum huvudsida -> Projekt -> 3D-grafiker sökes till koncept-motor

Sidor: 1

Till botten

void 09:18 - 4:e Maj 2005 | Post #1
Medlem
Inlägg: 63


Skicka PM
Vi är ett gäng som håller på med en realtids-renderingsmotor i ett skolprojekt, men vi saknar grafisk kvalité och söker på så sätt hjälp =)

Motorn är en konceptrenderare och använder sig av reknikerna Parallax Mapping och Deferred Shading.

Parallax Mapping är ett sätt att ge realistiskt djup i "platta" texturer m.h.a bumpmaps och normalmaps, mycket bättre än vanlig traditionell bumpapping.

Deferred ar en renderingsalgoritm som i princip tillåter hur många dynamiska ljus som helst i scenen (ej skuggkastande) utan att komplex geometri behöver ritas flera gånger.

Vad vi söker är alltså någon som kan tänka sig göra detaljerade texturerade 3d-scener både högpolygon och "nedsamplad" lågpolygon med bump/normalmaps för att visa att vår renderare kan behålla kvalitén fasten antalet polygoner minskat drastiskt.

/void

EDIT:

Vill tillägga att det som borde vara enklast att göra är innomhus-scener med stenar och murar =)

-------------------------
Ingen signatur!

Senast redigerad 09:23 - 4:e Maj 2005


Sidor: 1

Forum huvudsida -> Projekt -> 3D-grafiker sökes till koncept-motor
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen