Forum huvudsida -> Projekt -> 3D-grafiker sökes till koncept-motor
Sidor: 1
void | 09:18 - 4:e Maj 2005 | Post #1 | |
Medlem Inlägg: 63 Skicka PM |
Vi är ett gäng som håller på med en realtids-renderingsmotor i ett skolprojekt, men vi saknar grafisk kvalité och söker på så sätt hjälp =) Motorn är en konceptrenderare och använder sig av reknikerna Parallax Mapping och Deferred Shading. Parallax Mapping är ett sätt att ge realistiskt djup i "platta" texturer m.h.a bumpmaps och normalmaps, mycket bättre än vanlig traditionell bumpapping. Deferred ar en renderingsalgoritm som i princip tillåter hur många dynamiska ljus som helst i scenen (ej skuggkastande) utan att komplex geometri behöver ritas flera gånger. Vad vi söker är alltså någon som kan tänka sig göra detaljerade texturerade 3d-scener både högpolygon och "nedsamplad" lågpolygon med bump/normalmaps för att visa att vår renderare kan behålla kvalitén fasten antalet polygoner minskat drastiskt. /void EDIT: Vill tillägga att det som borde vara enklast att göra är innomhus-scener med stenar och murar =) ------------------------- Ingen signatur! Senast redigerad 09:23 - 4:e Maj 2005 |
Sidor: 1
Forum huvudsida -> Projekt -> 3D-grafiker sökes till koncept-motor
Du får inte posta i den här tråden | Till toppen
Datum
2024-05-17 11:20
Vecka: 20
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.