Forum: Prob med c++

Forum huvudsida -> Programmering -> Prob med c++

Sidor: 1

Till botten

KviZt 01:45 - 31:a Augusti 2007 | Post #1
Medlem
Inlägg: 13


Skicka PM
Hej. Ganska ny med c++ och har kör guden just nu men märker att de olika programmen funkar inte om jag inte lägger in cin.get(); på vissa ställen utan allt rullar bara på och stänger ner. Dock så tror jag att jag ser sakerna bara att det går skitfort... nån som förstår vad jag menar och kan hjälpa mig...? =)

MVH
Daniel S




Slash 08:22 - 31:a Augusti 2007 | Post #2
Medlem
Inlägg: 141


Skicka PM
Hej!

Detta är ett vanligt problem som många ungdomar i din situation råkar ut för. När man är ny kan det upplevas som väldigt skrämmande och förvirrande, men misströsta ej! Det finns lösningar.

Jag hänvisar dig till FAQ:en där denna fråga (med svar) står överst: http://www.blinkenlights.se/forum/topic7/page1/

Lycka till!

EDIT
Oj du kanske inte menade det jag trodde märker jag nu när jag läser din fråga igen. Vad menar du då med att det går jättesnabbt?

-------------------------
Ingen sigantur!

Senast redigerad 08:27 - 31:a Augusti 2007


KviZt 08:27 - 31:a Augusti 2007 | Post #3
Medlem
Inlägg: 13


Skicka PM
Vad snackar du om? Skrämmande? förvirrande kanske eftersom jag använder det men undrar om de tär så man skall göra då det inte används i nån av guiderna....




Dread 09:14 - 31:a Augusti 2007 | Post #4
Medlem
Inlägg: 135


Skicka PM
    Citat av KviZt:
Vad snackar du om? Skrämmande? förvirrande kanske eftersom jag använder det men undrar om de tär så man skall göra då det inte används i nån av guiderna....


det är så du får göra, alternativt att du lägger till system("pause"); längst ner i koden

-------------------------
c++



KviZt 09:16 - 31:a Augusti 2007 | Post #5
Medlem
Inlägg: 13


Skicka PM
okej. men varför ser jag inget utav det i någon kod jag sett hittills?




Independence 10:36 - 31:a Augusti 2007 | Post #6
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Jag tror du missade att läsa del två av FAQen, med cin.ignore och det?

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





ozamosi 11:53 - 31:a Augusti 2007 | Post #7
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Men han har ju sagt mängder gånger att han gör rätt, så sluta skicka honom till FAQ:n! Han ber ju bara om en förklaring!

När ett program klickas på i windows så stängs fönstret så fort programmet avslutas. Om du kör programmet från terminalen eller använder ett riktigt operativsystem (Smiley ) så stängs inte fönstret, och då behövs följaktligen inte den koden.

-------------------------
Ljusblå



Independence 11:58 - 31:a Augusti 2007 | Post #8
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Ah, han hade en lurig dubbelnegationSmiley
"inte om jag inte"

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





KviZt 13:55 - 31:a Augusti 2007 | Post #9
Medlem
Inlägg: 13


Skicka PM
tack ozamosi!




FunkyChicken 14:05 - 31:a Augusti 2007 | Post #10
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
Hej bullen. Jag har en vän som heter Slash. Han är jättesnäll och försöker hjälpa dem som har det svårt. Men hans omsorgsfullt utstuderade ironier passerar över huvudet på publiken som enbart blir förvirrad. Vad ska jag göra?




Slash 15:08 - 31:a Augusti 2007 | Post #11
Medlem
Inlägg: 141


Skicka PM
    Citat av KviZt:
Vad snackar du om? Skrämmande? förvirrande kanske eftersom jag använder det men undrar om de tär så man skall göra då det inte används i nån av guiderna....


Jag ursäktar om min otroligt dåliga morgonhumor råkade drabba dig, ska inte hända igen.

-------------------------
Ingen sigantur!



KviZt 16:15 - 31:a Augusti 2007 | Post #12
Medlem
Inlägg: 13


Skicka PM
Shit vilket uppbåd detta blev da..:P Ingen skada skedd och jag har fått svarå allt är finafisken! =)




Hetzz 18:21 - 31:a Augusti 2007 | Post #13
Medlem
Inlägg: 516


Skicka PM
wohooooSmiley


http://www.newgrounds.com/portal/view/392461

-------------------------





HärJ 22:49 - 31:a Augusti 2007 | Post #14
Moderator
Inlägg: 1198


Skicka PM
    Citat av FunkyChicken:
Hej bullen. Jag har en vän som heter Slash. Han är jättesnäll och försöker hjälpa dem som har det svårt. Men hans omsorgsfullt utstuderade ironier passerar över huvudet på publiken som enbart blir förvirrad. Vad ska jag göra?

precis den känslan jag fick.
Som vanligt börjar svaret "Det är helt normalt i din ålder..."Smiley
gissar att bullen inte sågs av den som skulle bli träffad av slashs post.

-------------------------
Tänk om jag vore en skalärprodukt!



ozamosi 23:49 - 31:a Augusti 2007 | Post #15
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Appropå Bullen...

De som är äldre än mig har Exakt samma "Kära Bullen"-historier som de som är jämngammla med mig, med en skillnad: de ersätter Bullen med Kamratposten. Samma galna historier, samma "är jag normal?", samma "det är helt normalt i din ålder" som svar, men alltså en helt annan "frågespalt".

Raskt börjar jag fundera på om de som är yngre än mig har någon egen motsvarighet, och vad den i så fall skulle vara.

-------------------------
Ljusblå



InDigo176 00:20 - 1:a September 2007 | Post #16
Medlem
Inlägg: 72


Skicka PM
Off-topic-svar på en off-topic-fråga:

Jag (som är yngre än dig) var tvungen att slå upp Bullen på Wikipedia, men Kamratposten vet jag vad det är för något.

Jag tror det är en sinustidslinje som kan beskrivas så här:
Mycket äldre än ozamosi: Bullen
,,ldre än ozamosi: Kamratposten
Jämngamla med ozamosi: Bullen
Yngre än ozamosi: Kamratposten
Mycket yngre än ozamosi: Bullen

-------------------------
Sebban



ozamosi 00:28 - 1:a September 2007 | Post #17
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Men även om du hört talas om kamratposten, ser du det som en kanonisk källa för korkade sexfrågor med förutsägbara svar?Smiley

-------------------------
Ljusblå



InDigo176 00:33 - 1:a September 2007 | Post #18
Medlem
Inlägg: 72


Skicka PM
O ja! Om inte jag/någon slängt dem så har jag en hel hög med gamla Kamratposten-tidningar liggandes någonstansSmiley

-------------------------
Sebban

Senast redigerad 00:40 - 1:a September 2007


ozamosi 00:43 - 1:a September 2007 | Post #19
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Läskigt... Då har ju världen återgått till kamratposten...Smiley

-------------------------
Ljusblå



Hetzz 13:12 - 1:a September 2007 | Post #20
Medlem
Inlägg: 516


Skicka PM
Det ska vara Kamratpostens "kropp&knopp" eller vad den nu hette. Där kan man hitta gobitar som "jag har en svart boll inom mig" (dock mycket roligare som man gick på högstadiet med mig)

hmm den tråd börjar bli trasig =/

-------------------------





KviZt 15:43 - 1:a September 2007 | Post #21
Medlem
Inlägg: 13


Skicka PM
Börjar glida ifrån ämnet lite ja..Smiley men för att bli serioös då. ,,r det någon skillnad på kompilatorer? om man väljer tex microsoft eller borland etc...?




FunkyChicken 17:11 - 1:a September 2007 | Post #22
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
(Ledsen kvizt, denna tråd är räddningslöst förlorad.) KP är ju en sån där institution som alltid funnits och förmodligen alltid kommer finnas. Vi hade mycket roligt åt den på skolan kommer jag ihåg. Bullen har väl däremot inte sänts på en tio år eller så, så det blir nog inget vidare sinusbeteende av den neråt i åldrarna. Snarare nån form av oscillerande summationskärna som till slut konvergerar mot noll...
Hursom, kommer ni ihåg bullen-chatten? Bara 3-4 gr snyggare än vad tex Habbo är idag!Smiley




Sidor: 1

Forum huvudsida -> Programmering -> Prob med c++
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen