Användarprofil

Uppgifter
Användarnamn
Email
Besök -
Hemsida Ingen
Plats (stad)
Senaste besök 01:00 - 1:a Januari 1970
Poster i forumet
Varningar
Grupp
Medlem sedan 01:00 - 1:a Januari 1970
Artiklar och filer
Den här användaren har inga artiklar eller filer

Avatar


Presentation av

Den här användaren har inte skapat någon personlig presentation.

Senaste inläggen i forumet

Nästa steg?
aa okej. men kan man inte göre typ 2d spel med de du nämde? och vilket utav dem rekomenderar du?

Postad 17:25 - 8:e September 2007
Nästa steg?
Sedan när man lärt sig grunderna i c++ vad blir ett branästa steg? Jag skulle vilja göra ett program som jag kan skriva in vilka filmer jag har och sedan liksom söka på filmer och se vilka jag och och sådant, men kommer även vilja börja göra lite spel och sådant också. ,,r det OpenGl eller vad råder ni? Först och främst vill jag göra lite sådana smprogram till widows som "film-databas" och även skulle vilja göra ettt enkelt budgetprogram..

Postad 17:04 - 8:e September 2007
Pekare...
Okej. saker senare då som jag inte mött på än eller? För tex skicka pekare till funktioner är ju inte det ända sättet, man kan ju där skicka variabeln direkt utan pekare.

Postad 17:01 - 8:e September 2007
Pekare...
ja men det var ungefär som jag mena. att slippa kopiera hela variabel och istället bara referera till den.
Men när vet man när man skall använda pekare eller bara köra som vanligt med variabler?

Postad 11:49 - 8:e September 2007
Pekare...
Hejsan.

Tänkte bara kolla så jag fattat rätt om pekare... Pekare använd för att slippa kopiera en hela variabler hela tiden och på så sätt öka effektiviteten och hastighet på programmet? Alltid när man skickar saker skall an göra det med pekare, som tex till funktioner?

Postad 00:52 - 8:e September 2007

Skicka meddelande
Läs s blog