Forum: Gymnasieskolans utlärningssätt

Forum huvudsida -> Övrigt -> Gymnasieskolans utlärningssätt

Sidor: 1 2

Till botten

grischnakk 18:29 - 24:e April 2005 | Post #26
Medlem
Inlägg: 34


Skicka PM
det som du föreslår oz verkar ju vara nån slags vidareutveckling av de meritpoäng som med 90% säkerhet kommer att införas nån gång till typ 2008 (lagom tills efter jag har gått ut alltså). dessa kommer ju innebära att kurserna Engelska B, Matte C samt Språk steg 3 kommer att ge extra intagningspoäng till Post-gymnasiala utb. om jag har förstått det rätt kommer dessa att att ge dig typ 0.5 poäng styck att plussa på ditt medelvärde från gymnasiet. så om man t.ex har 15.3 i genomsnitt, och läser alla dessa tre, kommer man således att ha 16,8. Men det är så som jag har förstått det, (info från bl.a min tyskalärare), jag kan ha fel...

-------------------------
jag är bara LITE för trött för att skriva nåt vettigt här...



grischnakk 18:31 - 24:e April 2005 | Post #27
Medlem
Inlägg: 34


Skicka PM
för övrigt tycker jag att din idé var super, ozamosi!

-------------------------
jag är bara LITE för trött för att skriva nåt vettigt här...



ozamosi 14:47 - 25:e April 2005 | Post #28
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
    Citat av grischnakk:
det som du föreslår oz verkar ju vara nån slags vidareutveckling av de meritpoäng som med 90% säkerhet kommer att införas nån gång till typ 2008 (lagom tills efter jag har gått ut alltså). dessa kommer ju innebära att kurserna Engelska B, Matte C samt Språk steg 3 kommer att ge extra intagningspoäng till Post-gymnasiala utb. om jag har förstått det rätt kommer dessa att att ge dig typ 0.5 poäng styck att plussa på ditt medelvärde från gymnasiet. så om man t.ex har 15.3 i genomsnitt, och läser alla dessa tre, kommer man således att ha 16,8. Men det är så som jag har förstått det, (info från bl.a min tyskalärare), jag kan ha fel...

Vafan!? Varför sa ingen det förrut? Då hade jag ju valt tyska steg tre istället för att sitta ett år och göra inte ett dugg på spanska steg 2...

-------------------------
Ljusblå



tobbez 15:12 - 25:e April 2005 | Post #29
Medlem
Inlägg: 364


Skicka PM
nu förstår jag inte alls vad ozamosi menar...
det nya kommer ju inte påverka honom...?




grischnakk 17:55 - 25:e April 2005 | Post #30
Medlem
Inlägg: 34


Skicka PM
tobbez, du har helt rätt. det kommer inte att påverka mig som går i ettan nu, och än mindre ozamosi, som är ett år äldre, men det är jävla synd, jag har alla tre...

-------------------------
jag är bara LITE för trött för att skriva nåt vettigt här...



ozamosi 17:59 - 25:e April 2005 | Post #31
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Hm... Vänta lite... Tyckte att du skrev TILLS de nya reglerna kommer så är det det som gäller Smiley

-------------------------
Ljusblå



Sidor: 1 2

Forum huvudsida -> Övrigt -> Gymnasieskolans utlärningssätt
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen