Forum: fråga kring c++

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> fråga kring c++

Sidor: 1

Till botten

wonamik 10:49 - 22:a Juli 2007 | Post #1
Medlem
Inlägg: 2


Skicka PM
Kommenteringstråd till blogginlägget fråga kring c++.




derfian 11:35 - 22:a Juli 2007 | Post #2
Medlem
Inlägg: 149


Skicka PM
Nu antar jag att du hänvisar till Programmering A, B och C på gymnasienivå.

Det slår mig att man inte på något sätt är fullärd efter de tre kurserna. Jag som arbetsgivare (visserligen hypotetiskt, men ändå) skulle inte anställa en programmerare med enbart Programmering A, B och C på meritlistan, om då inte personen i fråga är en utmärkt programmerare som redan då har gått utöver kursernas områden och lärt sig på egen hand, och har haft erfarenhet av att utveckla mjukvara (antingen på egen hand eller i grupp) redan. Jag skulle vilja framhålla att det är stor skillnad på gymnasiekurserna (även så med vissa högskolekurser) och det verkliga livet. Någon lön vill jag inte spekulera i, även om jag nog tycker att arbetslivserfarenhet kan vara värd en hel del.

Med allt detta sagt så är Programmering A, B och C trots allt bra inkörsportar till ett större programmeringsintresse.




NetNinja 10:26 - 23:e Juli 2007 | Post #3
Medlem
Inlägg: 116


Skicka PM
Igentligen inte mycket man kan göra med enbart ABC kurserna. Allt man lär sig är ju c++ standarden. Man måste kunna åtminståne ett api om man över huvud taget ska kunna göra något vettigt. (Själv mitt i C-kursen)

-------------------------





Sidor: 1

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> fråga kring c++
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen