Forum: Javafx main?

Forum huvudsida -> Programmering -> Javafx main?

Sidor: 1

Till botten

Dread 16:25 - 17:e Juni 2007 | Post #1
Medlem
Inlägg: 135


Skicka PM
Jag vete tusan vad jag gör för fel atm, jag laddade till och med hem Netbeans ide, för att försöka få igång javafx. jag har följt openjfx´s guide till punkt och pricka; https://openjfx.dev.java.net/Getting_Started_With_JavaFX.html , men trots det så får jag inte igång "helloworld" programmet, har kommit till "You have now completed your first JavaFX program. Congratulations" bortsett från jag får meddelandet "no main classes found", jag har programmerat en del java (swing). Men enligt guiden så får jag uppfattningen att det inte ska behövas någon main klass?

kod:
  1. import javafx.ui.*;
  2. title: "Hello World JavaFX"
  3. width: 200
  4. height: 50
  5. content: Label {
  6. text: "Hello World"
  7. }
  8. visible: true
  9. }


Misstänker att det är nåt antagligen ganska simpelt jag förbisett, hur som helst lite hjälp skulle uppskattas.

-------------------------
c++



Independence 19:36 - 17:e Juni 2007 | Post #2
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
När det gäller Java tror jag det brukar vara krav på att main-klassen heter exakt samma sak som filnamnet, fast untan .java eller nåt sånt där.

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Dread 20:58 - 17:e Juni 2007 | Post #3
Medlem
Inlägg: 135


Skicka PM
Det verkar som jag fått igång det med eclipse nu, men inte med netbeans (som det är ursprungligen gjort för), Man behövde gå in och ändra argumenten för det man kompilerade till samma namn som .fx filen.

Hel märkligt imo, men ska bli kul att testa det lite mer, verkar vara rätt lätt att komma igång med (utöver de problemen jag har haft).

-------------------------
c++



Sidor: 1

Forum huvudsida -> Programmering -> Javafx main?
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen