Forum: installation av sdl i Microsoft Visual C++ 6,0 m,m,

Forum huvudsida -> Programmering -> installation av sdl i Microsoft Visual C++ 6,0 m,m,

Sidor: 1

Till botten

PeterFrisk 15:01 - 20:e Maj 2007 | Post #1
Medlem
Inlägg: 3


Skicka PM
Hejsan! Ja då hade jag tänkt försöka börja programmera Smiley
Men stötte på problem på en gång...

Hur installerar man SDL i MV C++ 6,0?
Läste någon guide här på sidan men dom måste haft någon annan version...

Om det är lättare i DEV-C++ så får ni gärna beskriva hur man gör där istället Smiley




Independence 16:36 - 20:e Maj 2007 | Post #2
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Den här artikeln tror jag beskriver för Visual C++ 6, det är iaf samma SDL-bibliotek som används: http://www.blinkenlights.se/articles/grafikmedsdl/part1/

Vad är det som inte fungerar för dig?

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Tesuki 17:08 - 20:e Maj 2007 | Post #3
Medlem
Inlägg: 122


Skicka PM
den beskriver för MS VC++ 2002 (7.0) eller MS VC++ 2003 (7.1)
det är nästan stor skillnad mellan dem.
men tror det är mycekt lättare att isntallera i dev-c++ än MSVC++6.0. dock är den buggigare.
men den fungerar mycket utmärkt.




PeterFrisk 18:26 - 20:e Maj 2007 | Post #4
Medlem
Inlägg: 3


Skicka PM

"Nu är det bara två steg kvar innan vi kan börja programmera! Först måste du välja "Multi-threaded DLL" för att det ska gå att kompilera. För att göra detta så ska du
högerklicka på Projektets namn (SDL_test) i den högra panelen och välj Properties. Gå till C/C++ -> Code Generation. Här ska du sätta "Runtime Library" till
"Multi-threaded DLL (/MD)", klicka sedan på Ok."

Det där har jag ingen aning om hur man skall göra? Inte samma i MSVC++6,0

,,r det ingen som kan förklara lite snabbt hur man gör det i Dev-c++? Tycker det verkar skönare än microsoftsSmiley




Smygis 22:03 - 20:e Maj 2007 | Post #5
Medlem
Inlägg: 90


Skicka PM
Satsa på code::blocks istf Dev-C++.

betydligt mycket bättre.
www.codeblocks.org

-------------------------
Ingen signatur! <- OMG! Jag har inte någon signatur! Ge mig en signatur FFS!



Tesuki 00:39 - 21:a Maj 2007 | Post #6
Medlem
Inlägg: 122


Skicka PM
om man ska rekommendera något så kan man altid ta eclipse eller netbeans med tillhörande c/c++ plugin, mycket bekväma IDEn.

men i dev-cpp så finns det en meny där man kan ladda ner bibliotek, och sedan är det bara ladda ner ett bibliotek så fungerar det klockrent utan problem.
installerat i wine nu.
först gå till "tools" i menyn sedan väljer du "check for updates/packages" och nu får du upp en dialog.
i denna dialog väljer du "devpaks.org Community devpaks" i dropdown lsitan "Select devpak server:"
efter detta är det bara trycka på "check for update" och vänta ett tag.
sedan i groups så kan du välja "SDL" och markera den SDL version du vill köra. AND press "download selected"

nu ska allt vara fixat så det bara är att starta ett nytt SDL projekt och testa genom at trycka på build och run knapparna.




PeterFrisk 12:56 - 22:a Maj 2007 | Post #7
Medlem
Inlägg: 3


Skicka PM
Tackar för svaren!
Jag kommer med allsäkerhet återkomma med något problem framöver...




Sidor: 1

Forum huvudsida -> Programmering -> installation av sdl i Microsoft Visual C++ 6,0 m,m,
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen