Forum: Emu

Forum huvudsida -> Övrigt -> Emu

Sidor: 1 2

Till botten

tobbez 00:06 - 24:e April 2007 | Post #1
Medlem
Inlägg: 364


Skicka PM
Så - hur tycker du det (ska gå)/(skulle gått) i emu-valet?
Du får själv avgöra vilket av dem du menar: det som varit, det som (kanske) kommer att vara, eller något i ett parallellt universum. Som sagt, du väljer.




ozamosi 00:10 - 24:e April 2007 | Post #2
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Jag håller fast vid att det saknas en debatt med emu:erna - inte bara om dem.



Edit: och den dagen indy tar bort den här tråden säger jag fasen upp bekantskapenSmiley (i alla fall lite)

-------------------------
Ljusblå

Senast redigerad 00:12 - 24:e April 2007


Independence 00:16 - 24:e April 2007 | Post #3
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Jag kommer inte ihåg vad det gick ut på.. kan någon upplysa mig? (och de andra som inte var med på 2k1-tiden eller när nu det här varSmiley )

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





ozamosi 00:19 - 24:e April 2007 | Post #4
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Jag har ingen aning, och jag kan inte ta reda på det, F-R DU TOG BORT EMU-TR...DEN! Det var det tydligaste exemplet på hela min uppväxts förtryck från min omgivning, och det här är blott ett desperat försök att återfå en tid som flytt, att få återvända till en tid då jag ännu var oskuldsfull, innan jag blivit exponerad för all ondska här i världen från elaka diktatorer, politiker och forumadministratörerSmiley

-------------------------
Ljusblå

Senast redigerad 00:20 - 24:e April 2007


Fasting 00:21 - 24:e April 2007 | Post #5
Medlem
Inlägg: 121


Skicka PM
Jag röstar för emu:ernas rätt i samhället att bita i sina underbara påsar hängandes i palmer likt en elefant som balanserar på den korsfästande vitamin D13 som förvaras svalt värmd under kylens ovansida där det finns dansande kannibalers parasitanalfabetiska eskimåers fiskande sälklubbar vars tändande avhygge är till för att smeta de rosa lokomotiven innanför de såkallade bananrepens furstars rymdvarelseprogramappuraturssystemtekniska högskoleingenjörsarbetande igelkottsfamiljsbedårande höstack.

I say hit!

-------------------------
Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.



Hetzz 00:24 - 24:e April 2007 | Post #6
Medlem
Inlägg: 516


Skicka PM
    Citat av Fasting:
Jag röstar för emu:ernas rätt i samhället att bita i sina underbara påsar hängandes i palmer likt en elefant som balanserar på den korsfästande vitamin D13 som förvaras svalt värmd under kylens ovansida där det finns dansande kannibalers parasitanalfabetiska eskimåers fiskande sälklubbar vars tändande avhygge är till för att smeta de rosa lokomotiven innanför de såkallade bananrepens furstars rymdvarelseprogramappuraturssystemtekniska högskoleingenjörsarbetande igelkottsfamiljsbedårande höstack.

I say hit!


dvs i kylskåpet?Smiley

-------------------------





tobbez 00:32 - 24:e April 2007 | Post #7
Medlem
Inlägg: 364


Skicka PM
För att vara så offtopic att jag är ontopic så tycker jag att i det universum där lyml är en headcrab som successfully attackerat ozamosi så skulle det blivit ja till emu. Dock är det mindre viktigt om det är djuret eller valutan vi talar om.




Independence 00:37 - 24:e April 2007 | Post #8
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
    Citat av ozamosi:
Jag har ingen aning, och jag kan inte ta reda på det, F-R DU TOG BORT EMU-TR...DEN! Det var det tydligaste exemplet på hela min uppväxts förtryck från min omgivning, och det här är blott ett desperat försök att återfå en tid som flytt, att få återvända till en tid då jag ännu var oskuldsfull, innan jag blivit exponerad för all ondska här i världen från elaka diktatorer, politiker och forumadministratörerSmiley


Du får väl ta saker i egna händer och göra en backup på tråden och publicera på en konkurrerande sida då, du kan inte räkna med att din mamma ska komma och ta hand om allt ute i den stora världenSmiley

Men nu är det alltså tänkt att vi ska bråka om något som vi inte vet vad det är? Det brukar ju vi vara experter på, så det här borde gå braSmiley

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





ozamosi 00:37 - 24:e April 2007 | Post #9
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
För att vara långt mer offtopic än bara offtopic undrar jag varför lyml och tobbez börjar prata med en läskig dialekt de aldrig annars använder så fort de komunicerar med varandra. Vidare undrar jag vilken dialekt det är. Svar på mina funderingar mottages tacksamt. Svar på andra funderingar om livet, universum och allting mottages också, med bikravet att det inte är 42 (ty det svaret känner jag redan till - frågan till svaret accepterar jag dock gärna), och att funderingen som svaret besvarar också redovisas tillsammans med svaret.

-------------------------
Ljusblå



tobbez 00:38 - 24:e April 2007 | Post #10
Medlem
Inlägg: 364


Skicka PM
Och här kommer ett inlägg från min "AI" baserad på markov chains med Fastings inlägg som data:

D13 som förvaras svalt värmd under kylens ovansida där det finns dansande kannibalers parasitanalfabetiska eskimåers fiskande sälklubbar vars tändande avhygge är till för att smeta de såkallade bananrepens furstars rymdvarelseprogramappuraturssystemtekniska högskoleingenjörsarbetande igelkottsfamiljsbedårande höstack.





ozamosi 00:39 - 24:e April 2007 | Post #11
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
    Citat av Independence:
du kan inte räkna med att din mamma ska komma och ta hand om allt ute i den stora världenSmiley

Men det är ju din uppgift här i livet!Smiley

-------------------------
Ljusblå

Senast redigerad 00:39 - 24:e April 2007


tobbez 01:24 - 24:e April 2007 | Post #12
Medlem
Inlägg: 364


Skicka PM
Intressant fundering:
Om man körde turingtestet med fasting och min "AI", vem skulle då vinna?




ozamosi 01:43 - 24:e April 2007 | Post #13
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Jag tycker resultatet såg ut att bli ganska jämt. Dock har ju din AI definitionsmässigt en nackdel, eftersom den måste försöka få fram något intelligent utifrån vad fasting säger - den kan aldrig överträffa den som skrev indatan.

-------------------------
Ljusblå



tobbez 01:54 - 24:e April 2007 | Post #14
Medlem
Inlägg: 364


Skicka PM
Slumpen är ju väldigt slumpmässig, så jag ser inte varför det inte skulle gå.




ozamosi 13:53 - 24:e April 2007 | Post #15
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Därför att den i det här fallet opererar enligt SISO-principen - Shit in, shit out.

-------------------------
Ljusblå



tobbez 14:14 - 24:e April 2007 | Post #16
Medlem
Inlägg: 364


Skicka PM
Nejdå, nu misstar du dig, det kan mycket väl komma ut något riktigt riktigt bra även om man bara matar in skit, dock är det inte lika sannolikt som det som matades in skulle komma ut.




ozamosi 14:24 - 24:e April 2007 | Post #17
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Det beror på vilket perspektiv man använder... Det FINNS ett fåtal testfall där ditt skript kan vinna, men det kan aldrig vinna en ordentlig undersökning.

-------------------------
Ljusblå



tobbez 14:28 - 24:e April 2007 | Post #18
Medlem
Inlägg: 364


Skicka PM
Nej, men det påstod jag inte heller.




ozamosi 14:36 - 24:e April 2007 | Post #19
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
*får nästan tårar i ögonen av nostalgikänslorna från du-sa-att-jag-sa-att-du-sa-argumentationen*

Men du sa ju att
    Citat av tobbez:
Intressant fundering:
Om man körde turingtestet med fasting och min "AI", vem skulle då vinna?


då måste jag ju utgå från att vi gör en ordentlig undersökning - annars är ju svaret både du OCH fasting.

-------------------------
Ljusblå



FunkyChicken 18:36 - 24:e April 2007 | Post #20
Nyhetsredaktör
Inlägg: 800


Skicka PM
Det fanns en annan EMU också, som såg ut som carl bildt, eller vem det var. Snyft.




tobbez 19:10 - 24:e April 2007 | Post #21
Medlem
Inlägg: 364


Skicka PM
Stackars FunkyChicken - ingen carl bildt-emu han kan titta på, och göra... eh... vad han nu brukar göra då...

ozamosi: Det skulle visst vara möjligt att den skulle vinna, men "It's a probability, but it's not probable."




ozamosi 19:11 - 24:e April 2007 | Post #22
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Sannolikheten för det är så liten att den överhuvud taget inte finns.

Ungefär som sannolikheten för att ett kärnkraftverk skulle gå sönder.

-------------------------
Ljusblå



tobbez 19:14 - 24:e April 2007 | Post #23
Medlem
Inlägg: 364


Skicka PM
Men det gör de ändå - därför kommer fasting bli utpekad som datorn.




Fasting 17:34 - 25:e April 2007 | Post #24
Medlem
Inlägg: 121


Skicka PM
Måste jag förliknas med en dator?Smiley

Låt oss hålla oss till ämnet istället så blir alla glada och nöjda! ;D


-------------------------
Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.



ozamosi 17:35 - 25:e April 2007 | Post #25
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
United States of StrutsSmiley

-------------------------
Ljusblå



Sidor: 1 2

Forum huvudsida -> Övrigt -> Emu
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen