Forum: Nästan sommar

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Nästan sommar

Sidor: 1

Till botten

LadyFrost 00:25 - 15:e April 2007 | Post #1
Medlem
Inlägg: 300


Skicka PM

De senaste dagarna har vädret visat sig från sin allra vackraste sida. Idag fick det följden att jag tröttnade på att vara inomhus, och föreslog för David att vi skulle ta årets första shorts-promenad. Sagt och gjort, så gick vi till universitetet och mötte Alicia. Planen var att ta oss till Cloettaboden i Gamla Linköping. På vägen dit passerade vi några gäss som vi diskuterade huruvida de var gäss eller ankor, och kom fram till att de var gäss. Vi tittade också på en överfull lekplats och gav upp idén att plocka fram det inre barnet - det var för mycket folk.

På väg till Cloettaboden kommer Alicia på att det ju finns en minigolfbana där i Valla! Woho, minigolf! Jag kom god tvåa, slagen av Alicia men själv besegrande David. Det var varmt, det var sol, det var skratt och det var alldeles underbart.

När vi sedan traskar tillbaka till universitetet kommer jag på att vi ska pipa på osccar och säga åt honom att han vill komma och dricka te. Han svarar att han sitter på en filt utanför sitt hus med några andra kogvetare, så vi traskar ner till Ryd för att joina dem och få lite skvaller från gårdagens utekväll som vi missade. Den hade tydligen involverat osunda mängder alkohol, en lyktstolpe, en Saab som inte flyttade på sig och diverse andra småsaker…

Grillning planeras, och det är bara att hänga på. Fler kogvetare, mer babbel och de sista minuterna med sol innan det blir kallt och vi traskar hem till mig. När David somnade i min säng förstod jag att dagen varit ganska lång för stackaren :) Men det har varit en genuin soldag, en sommardag, en lyckodag. Jag vill ha fler sommardagar.

Don’t stop me now
’cause I’m having a good time
Don’t stop me now
Yes I’m having a good time
I don’t wanna stop at all



-------------------------
Frihetskämpe



Independence 00:35 - 15:e April 2007 | Post #2
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Det låter trevligt, mer sommarkänsla med grillning och mate-picknick kommer på BlinkenCamp! Du kommer vaaa?Smiley

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





ozamosi 00:48 - 15:e April 2007 | Post #3
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
en lyktstolpe, en Saab som inte flyttade på sig

Så MrAsskick var där..?

-------------------------
Ljusblå



LadyFrost 10:21 - 15:e April 2007 | Post #4
Medlem
Inlägg: 300


Skicka PM
independence: Självklart. Jag väntar dock på att ni ska sluta babbla och faktiskt komma fram till någonting i form av datum och plan. Det brukar liksom vara värt att vänta på det innan man planerar någontingSmiley

ozamosi: Tja, i så fall har Maschick och Joel oanade likheter... Det var tydligen en bil som inte hade mage att väja när denne man cyklade in i den. Bilen fick stryk som straff sedan.

-------------------------
Frihetskämpe



ozamosi 13:32 - 15:e April 2007 | Post #5
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Vi har ju både datum, inbjudan och tröjlayout!

-------------------------
Ljusblå



Independence 21:22 - 15:e April 2007 | Post #6
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Jepp jepp, vi har datum och allt. Jag har tom informerat övriga boende i huset att de kommer bli nertrampade av en hord nördar om de är hemma den helgenSmiley

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Sidor: 1

Forum huvudsida -> Kommentarer -> Bloggar -> Nästan sommar
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen