Forum: Visual studio EE och registrering?

Forum huvudsida -> Mjukvara -> Visual studio EE och registrering?

Sidor: 1

Till botten

Dread 17:24 - 19:e Mars 2007 | Post #1
Medlem
Inlägg: 135


Skicka PM
Nu har har microsoft gjort det igen, jag blir så jäkla irriterad, Visual studio (c++) express edition har bestämt sig för att inte vara registrerad längre!? och vägrar ta emot registrerings nyckeln, vad gör man? registrerar en ny?

-------------------------
c++



Independence 17:28 - 19:e Mars 2007 | Post #2
Administratör
Inlägg: 1800


Skicka PM
Varför besvära sig? Byt till ett alternativ som bygger på open source så slipper du registreningsnycklar, utgångna licenser, dyra uppgraderingar osvSmiley

-------------------------

Vi är riddarna som säger fiskbulle!





Dread 17:32 - 19:e Mars 2007 | Post #3
Medlem
Inlägg: 135


Skicka PM
    Citat av Independence:
Varför besvära sig? Byt till ett alternativ som bygger på open source så slipper du registreningsnycklar, utgångna licenser, dyra uppgraderingar osvSmiley


sant, använde dev-c++ innan men då bugga det sig när jag gjorde spel i cdxSmiley funderade på att testa code::blocks som ser rätt trevligt ut också, men har inte riktigt fattat nightlybuilds.

-------------------------
c++



sdac 18:32 - 19:e Mars 2007 | Post #4
Medlem
Inlägg: 235


Skicka PM
Jag föreslår att du testar Vim. Ge Vim en vecka med tutorials och du kommer aldrig återvända till någon IDE igen, du kommer vara fast i Vim för evigt, koda dubbelt så snabbt som i vilken IDE som helst och kunna göra så mycket mer på betydligt kortare tid.

Jag tror inte Code::Blocks, VC++ eller någon annan IDE har något som inte Vim har.




ozamosi 18:34 - 19:e Mars 2007 | Post #5
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Vim? Uck! Emacs ska det ju va!Smiley

-------------------------
Ljusblå



sdac 19:02 - 19:e Mars 2007 | Post #6
Medlem
Inlägg: 235


Skicka PM
    Citat av ozamosi:
Vim? Uck! Emacs ska det ju va!Smiley


Ahh, det gamla goda editorkriget...

    Citat av Dread:
använde dev-c++ innan men då bugga det sig när jag gjorde spel i cdx:S funderade på att testa code::blocks som ser rätt trevligt ut också


Använder du Vim (... Eller Emacs) kan du använda Microsofts NMake eller själva C++-kompilatorn inifrån [Vim|Emacs] och således kompilera CDX och allt vad det nu är med Microsofts egen kompilator och egna libs, fast utan den bloatade och fasansfulla utvecklingsmiljön Visual Studio. Själva kompilatorn är inte tidsbegränsad, du hittar den i någon \Bin\. Platform SDKn är heller den inte tidsbegränsad.

    Citat av Dread:
men har inte riktigt fattat nightlybuilds.


En nightly build är bara en automatiserad kompilering och länkning av ett projekt som laddats upp som ett paket, dvs det allra senaste och kanske det allra buggigaste ibland.




Dread 20:29 - 19:e Mars 2007 | Post #7
Medlem
Inlägg: 135


Skicka PM
Vim, antar att det är http://www.vim.org/ men aldrig hört talas om det, inte heller emacs. Tror jag kommer att läsa lite om dem, men för tillfället så bör jag fokusera på mitt projektarbete till skolan, några veckor kvar bara innan inlämningen, och ganska mycket kvar att göra tyvärr.

-------------------------
c++



Tesuki 21:06 - 19:e Mars 2007 | Post #8
Medlem
Inlägg: 122


Skicka PM
började köra lite med emacs och fattar inte hur jag ska använda den så jag kommer börja anända den. men efter följt en tutorial så borde det klarna gjorde det med Vim.




sdac 22:08 - 19:e Mars 2007 | Post #9
Medlem
Inlägg: 235


Skicka PM
    Citat av Tesuki:
började köra lite med emacs och fattar inte hur jag ska använda den så jag kommer börja anända den. men efter följt en tutorial så borde det klarna gjorde det med Vim.


"Jaha!", du vet väl att man kan läsa igenom sitt inlägg och se till så att det blir lättläsligt, fixa lite interpunktion och annat? Du har all tid i världen, speciellt när det är ett forum.

Emacs eller Vim är inget man hoppar in i och använder, man lär sig det och sen använder man det. De flesta är inte vana i början, jag tror det är ganska vanligt att man använder piltangenterna istället för HJKL även utanför insert mode, och gör man det förlorar man mycket av den hastighet som går att komma upp i med vi-derivat.




ozamosi 22:25 - 19:e Mars 2007 | Post #10
Administratör
Inlägg: 1129


Skicka PM
Ah... HJKL... Där har vi ett skäl till att inte använda vi - det är inte dvorakkompatibelt!

Det hade ju jag nästan glömt bortSmiley

-------------------------
Ljusblå



Sidor: 1

Forum huvudsida -> Mjukvara -> Visual studio EE och registrering?
Atom feed

Du får inte posta i den här tråden | Till toppen