Uppgifter | |
Användarnamn | |
Besök | - |
Hemsida | Ingen |
Plats (stad) | |
Senaste besök | 01:00 - 1:a Januari 1970 |
Poster i forumet | |
Varningar | |
Grupp | |
Medlem sedan | 01:00 - 1:a Januari 1970 |
Artiklar och filer | |
Den här användaren har inga artiklar eller filer |
Den här användaren har inte skapat någon personlig presentation. |
Artikeln om SDL del 2 |
Tröck ctrl+shift+b. Testade F5 nu istället och det fungerar, tack grabbar! Postad 18:01 - 22:a Maj 2007 |
Artikeln om SDL del 2 |
Jag har testat att flytta filerna zelda.exe test.bmp SDL.dll direkt till C:/ och sedan köra zelda.exe via cmd. Får felet ändå. Idéer? Postad 17:43 - 22:a Maj 2007 |
Artikeln om SDL del 2 |
http://www.blinkenlights.se/articles/grafikmedsdl/part2/ Har följt detta till punkt och pricka. Använder mig av Microsoft Visual 2005 och jag får inga felmeddelanden: 1>------ Build started: Project: zelda, Configuration: Debug Win32 ------ 1>Linking... 1>LINK : C:\Documents and Settings\Rasmus\My Documents\Visual Studio 2005\Projects\zelda\Debug\zelda.exe not found or not built by the last incremental link; performing full link 1>Embedding manifest... 1>Build log was saved at "file://c:\Documents and Settings\Rasmus\My Documents\Visual Studio 2005\Projects\zelda\zelda\Debug\BuildLog.htm" 1>zelda - 0 error(s), 0 warning(s) ======= Build: 1 succeeded, 0 failed, 0 up-to-date, 0 skipped =======Har även testat att kopiera koden från artikeln rakt av, ingen skillnad. Problemet är att jag får meddelandet: Image could not be loaded! hela tiden. Bilden ligger i samma mapp som .exe filen och raden för filen är: image = SDL_LoadBMP("test.bmp"); plus att filen heter just test.bmp. Vad kan vara felet? Postad 16:27 - 22:a Maj 2007 |
Datum
2024-05-05 19:11
Vecka: 18
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.