Uppgifter | |
Användarnamn | |
Besök | - |
Hemsida | Ingen |
Plats (stad) | |
Senaste besök | 01:00 - 1:a Januari 1970 |
Poster i forumet | |
Varningar | |
Grupp | |
Medlem sedan | 01:00 - 1:a Januari 1970 |
Artiklar och filer | |
Den här användaren har inga artiklar eller filer |
Den här användaren har inte skapat någon personlig presentation. |
felsökning behövs |
har tyvärr ej kommit allt för långt. köpte boken C++-programmeing (Femte upplagan) och har kommit till lite for, while slingor.. har dock lärt mig lite annat (som if-slingor t ex) på internet. så kan inte direkt säga jag kommit alltför långt. STL vet jag inte ens vad det är. EDIT: efter lite googlande kan jag säga att jag inte arbetat med något (enligt denna sidan). har bara arbetat med string, math och iostream och liknande (d.v.s grundläggande) Postad 21:06 - 29:e Juli 2006 |
felsökning behövs |
ursäkta mig men nu blev det lite för komplicerat. rad 3: skapar en struct vid namn tag_Window rad 4: skapar medlemmen int x rad 5: skapar medlemmen int y rad 10 och det som följer får du gärna förklara rad för rad vad det gör. EDIT: har uppdaterat koden och felrapporten i första posten. det är koden som man kan använda enligt artikeln "Grafik med SDL" del 3. det är något liknande (tror jag) vad du menar. vill dock inte funka. EDIT2: glömde SDL_Flip(screen); tror jag har nått på g nu Postad 20:48 - 29:e Juli 2006 |
felsökning behövs |
okejs, går och testar det nu. angående den där första frågan så har jag glömt vad jag menade... men nu när du ändå snackar om det... här är min bakgrundsbild. det där är bakgrunden, hade tänkt att fiender skulle dyka upp i dom 10 (hela) fönsterna i en sekund. sen försvinner dom. men hur får man datorn att slumpartat välja ett av dom 10 fönsterna? Postad 20:06 - 29:e Juli 2006 |
felsökning behövs |
okej, dumt av mig att missa det. hur ska jag göra för att poppa upp fiender i fönsterna (posta ej någon kod, jag vill göra allt själv)? tänkte använda mig av funktionen som beskrivs i del 3 av SDL programmering för att enkelt placera ut fienderna. måste man gissa fram koordinaterna eller går dom att mäta ut via något program? fienderna ska jag också ta bort efter en sekund. det innebär SDL_Delay(1000); men hur tar man bort en bild ? Postad 19:20 - 29:e Juli 2006 |
felsökning behövs |
behöver hjälp med att felsöka min kod, C++ med biblioteket SDL.
Postad 18:57 - 29:e Juli 2006 |
Datum
2024-05-03 14:14
Vecka: 18
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.