Uppgifter | |
Användarnamn | |
Besök | - |
Hemsida | Ingen |
Plats (stad) | |
Senaste besök | 01:00 - 1:a Januari 1970 |
Poster i forumet | |
Varningar | |
Grupp | |
Medlem sedan | 01:00 - 1:a Januari 1970 |
Artiklar och filer | |
Lär dig DirectGraphics 9 - Del 1 | Artikel - C C++ C# |
Jag
Warcry
Den här användaren har inte skapat någon personlig presentation. |
Lär dig DirectGraphics 9 - Del 1 |
mm.. finns ingen andledning till att använda DD idag. D3D ger bra mkt bättre prestanda (hårdvaru-stöd), plus att man får tillgång till massa effekter som alpha-blending etc. det kräved rätt avancerad kodning i DD för att få snabb och bra. Postad 19:28 - 27:e September 2005 |
Samarbete? |
Hej, Jag söker en eller flera duktiga c++ kodare att sammarbeta med. Plus: + Goda kunskaper inom OOP. + Ha erfarenhet av grafikmotorn OGRE (www.ogre3d.org). + Kunna DirectX 9. Jag var en av grundarna till gruppen Evokian Studios som nyligen har splitrats. Vi var oeniga om det dåvarande projektets framtid och det slutade med att jag blev kvar ensam i gruppen. Jag har nu fått ett erbjudande från Lore Interactive www.lore.se (ett coaching-företag som jag sammarbetar med) att få hoppa på ett utav deras projekt (som dessutom redan har en poteniell kund). Maila mig: tomas@evokian-studios.com hemsida: www.evokian-studios.com Postad 08:42 - 27:e September 2005 |
Lär dig DirectGraphics 9 - Del 1 |
hehe, egentligen finns ju inte DirectDraw längre. Den sista version av DD släpptes i DirectX 7. Fast man kan ju fortfarande komma åt det i API:et. Så man kan ju undra lite varför dom döpte om D3D till DirectGraphics. Det var kanske ett sätt att markera att nu kommer vi inte satsa mer på 2D utan nu är det bara 3D som gäller. Postad 08:23 - 27:e September 2005 |
Lär dig DirectGraphics 9 - Del 1 |
I DirectX 8 bestämde sig Microsoft för att slå ihop allt som har med grafik att göra (D3D och DirectDraw) och så döpte dom om det till DirectGraphics. Postad 09:08 - 26:e September 2005 |
Direct3D textures/sprites som ändrar storlek :( |
Citat av Celeron: Vad är två potens? Bilden är 640x200. Ah, då är det förmodligen det då. Höjden/bredden på bilden måste vara 2, 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256, 512 etc. En potens av 2. Nvidia kort brukar klara texturstorlekar upp till 4096, medan ATI's max brukar vara 2048. Postad 15:47 - 18:e September 2005 |
Datum
2024-12-21 18:21
Vecka: 51
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.