Användarprofil

Uppgifter
Användarnamn
Email
Besök -
Hemsida Ingen
Plats (stad)
Senaste besök 01:00 - 1:a Januari 1970
Poster i forumet
Varningar
Grupp
Medlem sedan 01:00 - 1:a Januari 1970
Artiklar och filer
Lär dig DirectGraphics 9 - Del 1 Artikel - C C++ C#

Foto

Foto av
Jag

Avatar


Warcry

Presentation av

Den här användaren har inte skapat någon personlig presentation.

Senaste inläggen i forumet

Lär dig DirectGraphics 9 - Del 1
mm.. finns ingen andledning till att använda DD idag. D3D ger bra mkt bättre prestanda (hårdvaru-stöd), plus att man får tillgång till massa effekter som alpha-blending etc. det kräved rätt avancerad kodning i DD för att få snabb och bra.

Postad 19:28 - 27:e September 2005
Samarbete?
Hej,

Jag söker en eller flera duktiga c++ kodare att sammarbeta med.

Plus:
+ Goda kunskaper inom OOP.
+ Ha erfarenhet av grafikmotorn OGRE (www.ogre3d.org).
+ Kunna DirectX 9.

Jag var en av grundarna till gruppen Evokian Studios som nyligen har splitrats. Vi var oeniga om det dåvarande projektets framtid och det slutade med att jag blev kvar ensam i gruppen.

Jag har nu fått ett erbjudande från Lore Interactive www.lore.se (ett coaching-företag som jag sammarbetar med) att få hoppa på ett utav deras projekt (som dessutom redan har en poteniell kund).

Maila mig: tomas@evokian-studios.com
hemsida: www.evokian-studios.com


Postad 08:42 - 27:e September 2005
Lär dig DirectGraphics 9 - Del 1
hehe, egentligen finns ju inte DirectDraw längre. Den sista version av DD släpptes i DirectX 7. Fast man kan ju fortfarande komma åt det i API:et. Så man kan ju undra lite varför dom döpte om D3D till DirectGraphics. Det var kanske ett sätt att markera att nu kommer vi inte satsa mer på 2D utan nu är det bara 3D som gäller.

Postad 08:23 - 27:e September 2005
Lär dig DirectGraphics 9 - Del 1
I DirectX 8 bestämde sig Microsoft för att slå ihop allt som har med grafik att göra (D3D och DirectDraw) och så döpte dom om det till DirectGraphics.

Postad 09:08 - 26:e September 2005
Direct3D textures/sprites som ändrar storlek :(
    Citat av Celeron:
Vad är två potens? Bilden är 640x200.


Ah, då är det förmodligen det då. Höjden/bredden på bilden måste vara 2, 4, 8, 16, 32, 64, 128, 256, 512 etc. En potens av 2.

Nvidia kort brukar klara texturstorlekar upp till 4096, medan ATI's max brukar vara 2048.


Postad 15:47 - 18:e September 2005

Skicka meddelande
Läs s blog