Uppgifter | |
Användarnamn | |
Besök | - |
Hemsida | Ingen |
Plats (stad) | |
Senaste besök | 01:00 - 1:a Januari 1970 |
Poster i forumet | |
Varningar | |
Grupp | |
Medlem sedan | 01:00 - 1:a Januari 1970 |
Artiklar och filer | |
Den här användaren har inga artiklar eller filer |
Den här användaren har inte skapat någon personlig presentation. |
ASM Programerare |
Asm är lämpligt att använda när din applikation kräver små och optimerade beräkningar, men att skriva hela windows-applikationer eller tom ett spel i Asm är väl ungefär lika roligt som att gräva ett 5-kilometers dike med tesked. Du har stenkoll på hela processen men det tar evigheter. Postad 09:02 - 14:e September 2005 |
DirectX lib fel! |
Om du känner att du vill ge dig på DirectX ändå så kan du alltid använda Visual C++ Toolkit 2003 i kombination med Code::Blocks. Code::Blocks är ett gratis IDE som stödjer en hög av olika compilers inklusive Visual C++ Toolkit 2003. Men om det är spelutveckling du är ute efter så skulle jag nog hellre rekommendera en färdig 3D-engine, typ Irrlicht eller Ogre3D. Irrlicht funkar finfint med DevCpp men Ogre3D får man pilla en del med om det skall funka med DevCpp. Fördelen med detta är att du får både OpenGL och DirectX-stöd samt att du inte behöver riva med dom jobbiga "hardcore-delarna", dvs inläsning av texturer, modeller samt kompabilitetstester mot hårdvaran osv. Irrlicht är betydligt lättast att använda medans Ogre3D är snäppet vassare(enligt min mening i alla fall) Postad 08:33 - 14:e September 2005 |
Datum
2024-12-22 06:35
Vecka: 51
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.