Uppgifter | |
Användarnamn | |
Besök | - |
Hemsida | Ingen |
Plats (stad) | |
Senaste besök | 01:00 - 1:a Januari 1970 |
Poster i forumet | |
Varningar | |
Grupp | |
Medlem sedan | 01:00 - 1:a Januari 1970 |
Artiklar och filer | |
Den här användaren har inga artiklar eller filer |
Den här användaren har inte skapat någon personlig presentation. |
Cplusplus nu |
http://ww.finair.se hittade det precis men den är en ganska bra rese sida jämfört med blinkenlights //srrry Postad 14:09 - 26:e April 2007 |
Linker fel? |
Jag tror att du lyckats mixtra bort något systemlib. Gör ett helt nytt projekt och importera kodfilerna och se ifall det funkar. Du har ju tex lyckas ta bort $ framför (Project Name), så du har ändrat endel i projektinställningarna. Postad 14:48 - 24:e Maj 2006 |
C++ probs |
Hejsan. Jag skrev om din funktion så att den (bör, har inte testat) fungera. Tills du lär dig förstå Nisses.
En array och en pekare är egentligen samma sak, bara att en array har ett tilldelat utrymme till sig i minnet. Din funktion skulle kunna skrivas om till:
Eller något i den stilen. Bara så du förstår likheterna. =) Lycka till med ditt spel =) Postad 14:39 - 24:e Maj 2006 |
SDL-Hjälp |
Jo, jag har tänkt på det, men i detta fall så spelar det ingen roll, detta är bara en massa skitkod bara för att få de att funka innan jag fixar till den. Alla mina surfaces är i detta fall 32-bitars utan någon alphachannel Postad 16:42 - 6:e Maj 2006 |
SDL-Hjälp |
Tjenare, jag håller på att skriva ett "super tank"-spel i SDL. Jag har dock tampats med 2st problem de senaste två dagarna. Här är spelet som det ser ut nu så kan ni se exakt hur det ser ut. http://design.sobaku.net/files/bin/Tahkns-bin-b0.1.rar (Styr tanken med wsad och tornet med qe). Problemet med hur tanken rör sig ligger troligtvis i:
Här är avrundningsfunktionen ifall ni undrar:
Problemet med de svarta rutorna har jag inte riktigt klurat ut vart det ligger, men jag tror att det kommer från rotozoomSurface ( som ligger i SDL_gfx ) när den är tvungen att förstora surfacen så att den inte klipper hörnen. rotozoomSurface verkar också ta bort colorkeyen efter varje gång. Här är funktionen som blittar ihop kroppen till ett surface som sedan ritas ut:
"Surface" är det som sedan blittas ut på skärmen, ovanför bakgrunden. Ifall ni vill så finns källkoden här: http://design.sobaku.net/files/bin/Tahnks-src-b0.1.rar (använder SDL, SDL_image, SDL_ttf, SDL_gfx och libmysql) Hoppas någon kan hjälpa mig! Postad 15:15 - 6:e Maj 2006 |
Datum
2024-05-07 23:03
Vecka: 19
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.