Uppgifter | |
Användarnamn | |
Besök | - |
Hemsida | Ingen |
Plats (stad) | |
Senaste besök | 01:00 - 1:a Januari 1970 |
Poster i forumet | |
Varningar | |
Grupp | |
Medlem sedan | 01:00 - 1:a Januari 1970 |
Artiklar och filer | |
Den här användaren har inga artiklar eller filer |
Den här användaren har inte skapat någon personlig presentation. |
Hjälp med ett första program i SDL |
Hehe, jag förstår att du la märke till det, men jag tänkte att jag vill få det att funka först. Så kan jag strukturera upp koden mer sedan. Ska prova om det funkar, återkommer annars. EDIT: nepp det fungerade inte, nu kommer det en slumpad punkt men kollisionen funkar inte. Du kan åka in i punkten utan att det händer något. Postad 18:51 - 29:e Januari 2007 |
Hjälp med ett första program i SDL |
Nej hade inte det. Nu funkar det iaf, tack så mycket. Men nu ett annat problem: Jag ska göra en simpel kollision mellan två fyrkanter. En är en gubbe och en är en punkt. När jag har kolliderat så ska det skapas en ny punktslumpmässigt på planen. Men när jag använder en algoritm som skulle göra just det jag ville så blir det helt tvärtom. Alltså den skapar en random punkt varje varv i spelloopen och det är bara när en sådan punkt träffar gubben som den finns kvar. Jag har verkligen försökt nu, så jag hoppas att någon kan hjälpa mig. Först mina strukturer
Sen koden för kollisionen:
Postad 18:10 - 29:e Januari 2007 |
Hjälp med ett första program i SDL |
Tack för hjälpen, det funka fint. Men jag har inte fattat varför det blir det mysko felet när man åker in i kanten. Ingen som vet? Och nu när jag bara använder DisplayImage funktionen för att visa bilderna så kommer inte min dead.bmp över bakgrunden, hur gör man för att få den överst? eller kanske tömma så att de andra bilderna försvinner? Postad 21:10 - 28:e Januari 2007 |
Hjälp med ett första program i SDL |
Okej, ja jag kom på det förut när jag läste din guide lite mer. Men jag sa ju att jag inte var så duktig Men nu kom jag på den annan sak, när jag kör mitt program eller ditt i guiden så använder det mer och mer minne hela tiden. Jag undrar vad det är som snor åt sig så mycket minne i programet? Tillslut är det så att hela programet hackar fram och det går knappt att styra gubben. Postad 19:51 - 28:e Januari 2007 |
Hjälp med ett första program i SDL |
Ojsan, sorry för dubbelpost. Stod att sidan inte gick att visa bara. Postad 15:30 - 28:e Januari 2007 |
Datum
2024-12-22 15:36
Vecka: 51
Besökare
Inloggade: 0
Gäster: 605
Medlemmar
Medlemmar: 53576
Forum
Senaste inlägget: HAHA MÄNNISKAN LEVER ÄN (13:45 - 18:e Januari 2019, av Hetzz)
Wiki
Senaste ändringen:
3D (rev: 1, tid: 09:40 - 13:e November 2015)
Chatt
#blinkenlights @ Libera.Chat
Gratis shellkonton för IRC, webbsidor mm.